עמוד:ג45

שׁוֹמְרִים עַל הַמָּזוֹן הַאִם קָרָה לָכֶם שֶׁרְאִיתֶם תַּפּוּחַ רָקוּב ? הַאִם קָרָה לָכֶם שֶׁרְאִיתֶם חָלָב חָמוּץ ? מָה גּוֹרֵם לַמָּזוֹן לְהִתְקַלְקֵל ? . 1 אֵיךְ נִרְאֶה מָזוֹן מְקֻלְקָל ? . 2 אֵיךְ נִשְׁמֹר שֶׁהַמָּזוֹן לֹא יִתְקַלְקֵל ? . 3 מָה גּוֹרֵם לְקִלְקוּל הַמָּזוֹן ? חַיְדַּקִּים יֵשׁ בְּכָל מָקוֹם . גַּם בַּמָּזוֹן יֵשׁ מְעַט חַיְדַּקִּים . כַּאֲשֶׁר הַחַיְדַּקִּים שֶׁבַּמָּזוֹן מִתְרַבִּים, הַמָּזוֹן מִתְקַלְקֵל . הַצּוּרָה וְהַצֶּבַע שֶׁל מָזוֹן מְקֻלְקַל מִשְׁתַּנִּים וְגַם הָרֵיחַ וְהַטַּעַם לֹא נְעִימִים . מָזוֹן מְקֻלְקָל עָלוּל לְהַזִּיק לַבְּרִיאוּת . 45 מטרת המשימה היא למקד את הלומדים בתנאים הדרושים לשמירה על מזון מפני קלקול . בקטע המידע מה גורם לקלקול המזון ? התלמידים מתוודעים לחיידקים שגורמים לקלקול מזון שהושאר מחוץ למקרר, ובמשימה שאחריו מעלים רעיונות כיצד ניתן לשמור על המזון מפני קלקול . מציגים לתלמידים דוגמאות של מזון מקולקל . מסבים את תשומת לבם למראה ולריח . שימו לב לא לתת לילדים את המזונות, אלא רק להראות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר