עמוד:ג53

שׁוֹמְרִים עַל סְבִיבָה נְקִיָּה וּבְרִיאָה סִיּוּר : סְבִיבָה נְקִיָּה וּבְרִיאָה מַָה בַּסְּבִיבָה תּוֹרֵם לְאֵיכוּת הַסְּבִיבָה ? . 1 מָה בַּסְּבִיבָה פּוֹגֵעַבְּאֵיכוּת הַסְּבִיבָה ? . 2 בַּחֲרוּ מִפְגָּע אֶחָד . . 3 הַמִּפְגָּע : מָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת כְּדֵי לְהִפָּטֵר מֵהַמִּפְגָּע ? מִי עָלוּל לְהִפָּגַע מֵהַמִּפְגָּעים שֶבַּסְּבִיבָה ? . 1 מָה צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת כְּדֵי לִשְּׁמור עַל הַסְּבִיבָה ? . 2 מַדּועַ חָשׂוּב לִשְּׁמור עַל הַסְּבִיבָה ? . 3 מִפְגָּע • סְבִיבָה נְקִיָּה • אֵיכוּת הַסְּבִיבָה 53 מטרת הסיור היא לפתח את ההתבוננות של התלמידים ביחס למראה הסביבה הקרובה ( חצר בית הספר, גינה ציבורית ) . יש לבקש מהתלמידים לפקוח עיניים, להקשיב לקולות ולשים לב לריחות . בשלב הראשון יש להתמקד בחיובי : מה בסביבה תורם להרגשה טובה ונעימה ( זהו מרכיב חשוב בתפיסת הבריאות ) , לדוגמה : שתילת צמחים, קולות ציפורים, ספסלים למנוחה, ברזייה . פחים לאיסוף אשפה, אמצעי הצללה – כל אלה חשובים לשמירה על בראותנו ועל הסביבה . בשלב השני יש להתמקד במפגעים ( בשלילי ) , לדוגמה, פסולת שאנשים זרקו, מים דולפים מברז ללא מטרה, גינות נוי מוזנחות וכדומה . אחרי הסיור חשוב לערוך שיח בכיתה ורק אחר כך להשלים את המשימה . השמירה על הסביבה חשובה לשמירה על הבריאות ועל איכות החיים שלנו וכן לשמירה על היצורים החיים אתנו בסביבה . לדוגמה, בעלי חיים עלולים להיחנק מבליעה של שקיות פלסטיק .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר