עמוד:א60

בְּחוֹבֶרֶת זוֹ לָמַדְנוּ שֶׁ . . . • אֵיבְרֵי הַחוּשׁ הֵם : עֵינַיִם, אָזְנַיִם, עוֹר, אַף וְלָשׁוֹן . • הַחוּשִׁים הֵם : חוּשׁ הָרְאִיָּה, חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה, חוּשׁ הַמַּגָּע, חוּשׁ הָרֵיחַ וְחוּשׁ הַטַּעַם . • הַחוּשִׁים עוֹזְרִים לָנוּ לִקְלֹט מֵידָע ולְהִתְמַצֵּא בַּסְּבִיבָה . • בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרְאִיָּה אָנוּ קוֹלְטִים צוּרָה, גֹּדֶל, צֶבַע וּתְנוּעָה . • בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה אָנוּ קוֹלְטִים קוֹלוֹת . • בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַמַּגָּע אָנוּ קוֹלְטִים צוּרָה, מִרְקָם, חֹם וְקֹר . • בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרֵיחַ אָנוּ קוֹלְטִים רֵיחוֹת . • בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַטַּעַם אָנוּ קוֹלְטִים טְעָמִים . • בְּנֵי הָאָדָם בּוֹנִים כֵּלִים טֶכְנוֹלוֹגִיִּים שֶׁמַּגְבִּירִים אֶת יְכָלְתָּם לִקְלֹט מֵידָע מֵהַסְּבִיבָה . • מַגְדֶּלֶת, מִשְׁקֶפֶת, רַמְקוֹל, מַסְכֵּת, טֶלֶפוֹן, מִקְרוֹסְקוֹפּ, טֶלֶסְקוֹפּ, הֵם דֻּגְמָאוֹת לְכֵלִים טֶכְנוֹלוֹגִיִּים . פְּעֻלּוֹת שֶׁבִּצַּעְנוּ . . . עָרַכְנוּ תַּצְפִּיּוֹת, נִסּוּיִים וּמְדִידוֹת ; בָּנִינוּ כֵּלִים טֶכְנוֹלוֹגִיִּים ; אָסַפְנוּ מֵידַע מִקִּטְעֵי מֵידָע וּמִתְּמוּנוֹת ; אִרְגַּנּוּ מֵידָע בְּטַבְלָה וּבְתַרְשִׁים ; הִסַּקְנוּ מַסְקָנוֹת ; פָּתַרְנוּ בְּעָיוֹת . 60 אפשר להשתמש בהיגדי הסיכום לפעולות של הערכה : להכין פריטים של נכון / לא נכון, פריטים של השלמת מילים, ציור תופעה וכדומה . מומלץ להקריא את משפטי הסיכום בקול רם ולבקש מהתלמידים להשלים בקול את מושגי המפתח .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר