עמוד:ב93

מְשִׂימָה : מְזַהִים צְמָחִים עֶשְׂבּוֹנִיִּים, שִׂיחִים ועֵצִים מְשִׂימָה : מְכִינִים פְּרָחִים מִנְּיָר זַהוּ בַּסְּבִיבָה צְמָחִים עֶשְׂבּוֹנִיִּים, שִׂיחִים וְעֵצִים, וְצַיְּרוּ אוֹתָם . הַאִם גַּם לְשִׂיחִים וּלְעֵצִים יֵשׁ שָׁרָשִׁים ? . 1 הַאִם יֵשׁ לָהֶם פְּרָחִים ? . 2 הַאִם יֵשׁ לָהֶם פֵּרוֹת וּזְרָעִים ? . 3 עֵץ, צֶמַח עֶשְׂבּוֹנִי וְשִׂיחַ - מִי הֲכִי נָמוּךְ וּמִי הֲכִי גָּבוֹהַּ ? . 4 עֵץ, צֶמַח עֶשְׂבּוֹנִי וְשִׂיחַ - לְמִי גִּבְעוֹל הֲכִי רַךְ וּלְמִי גִּבְעוֹל הֲכִי קָשֶׁה ? . 5 צִיּוּד : בַּחֲרוּ פֶּרַח יָפֶה שֶׁאַתֶּם אוֹהֲבִים, וְהָכִינוּ פֶּרַח דּוֹמֶה לוֹ מִנְּיָרוֹת צִבְעוֹנִיִּים : גִּזְרוּ אֶת הַנְּיָרוֹת הַצִּבְעוֹנִיִּים לְפִי דֻּגְמַת הַפֶּרַח . הַדְבִּיקוּ אֶת הַגְּזִירִים כָּךְ שֶׁיִּהְיוּ דּוֹמִים לַפֶּרַח שֶׁבְּחַרְתֶּם . 1 2 מָה לָמַדְנוּ ? • בָּאָבִיב גְּדֵלִים הַצְּמָחִים שֶׁנָּבְטוּ אַחֲרֵי הַגְּשָׁמִים . בָּאָבִיב כְּשֶׁהַטֶּמְפֶּרָטוּרוֹת עוֹלוֹת, רֹב הַצְּמָחִים פּוֹרְחִים . 93 בַּסְּבִיבָה שֶׁלָּנוּ גְּדֵלִים צְמָחִים עֶשְׂבּוֹנִיִּים, שִׂיחִים וְעֵצִים . מטרת הדיון לחזק את ההבנה שלכל הצמחים, לא רק לעשבוניים אלא גם לשיחים ולעצים, יש איברים אלה . 1 . כן ; 2 . כן ( בעונת הפריחה ) ; 3 . כן ( בעונה המתאימה ) ; 4 . העצים הכי גבוהים והעשבוניים הכי נמוכים ; מומלץ לבקש 5 . עשבוני, שיח עץ מהתלמידים לצלם עצים, לצלם שיחים ואף צמחים עשבוניים . ניתן להציג את התמונות או להכין תערוכה . הפעילות מעודדת דמיון ויצירתיות . אפשר לקשט את הכיתה בפרחי הנייר שהתלמידים יכינו, ולחזק בה את אווירת האביב, או שהתלמידים ייקחו אותם הביתה כשי לחג פסח, ליום המשפחה וכדומה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר