עמוד:א56

מְשִׂימָה : אֵיזֶה טַעַם אֲנַחְנוּ מַעֲדִיפִים ? מָתוֹק מָלוּחַחָמוּץ מַר כַּמָּה יְלָדִים אוֹהֲבִים טַעַם מָתוֹק ? . 1 כַּמָּה יְלָדִים אוֹהֲבִים טַעַם מָלוּחַ ? . 2 כַּמָּה יְלָדִים אוֹהֲבִים טַעַם מַר ? . 3 כַּמָּה יְלָדִים אוֹהֲבִים טַעַם חָמוּץ ? . 4 מַה לָמַדְנו ? מַהוּ הַטַּעַם שֶׁהַיְּלָדִים הֲכִי אוֹהֲבִים ? . 1 מַהוּ הַטַּעַם שֶׁהַיְּלָדִים הֲכִי פָּחוֹת אוֹהֲבִים ? . 2 מַה מָצָאנוּ ? טְעָמִים 30 25 20 15 10 5 0 מַר חָמוּץ מָלוּחַמָתוֹק מִסְפַּר יְלָדִים אֵילוּ טְעָמִים מַעֲדִיפִים תַּלְמִידֵי הַכִּתָּה ? צִיּוּד : 56 מטרת המשימה היא לפתח מיומנות של קריאת נתונים מתוך גרף עמודות . לביצוע הפעילות יש להכין מערכת צירים על פלקט . יש להסביר לתלמידים מה מציג הציר האופקי ( סוגי טעמים ) ומה מציג הציר האנכי ( מספר ילדים ) . מנחים את התלמידים להדביק את המדבקות על מערכת הצירים לפי הטעם שהם אוהבים . מתקבל גרף עמודות . סופרים עם התלמידים כמה מדבקות יש לכל אחד מהטעמים . כותבים את המספר מעל העמודה . שאלה כגון "כמה ילדים אוהבים טעם מתוק" מכוונת לתוצאה ( לדוגמה : 20 תלמידים ) . לאחר מכן מלמדים את התלמידים להסיק מסקנה באמצעות השוואת גובה העמודות . שאלה כגון "איזה טעם הילדים הכי אוהבים ? " מכוונת להסקת מסקנה ( לדוגמה : מתוק ) . להכין מראש מדבקות בצבעים המוצעים . תוצאה מסקנה חשוב לציין את הסובייקטיביות של חוש הטעם ( מה שטעים לאחד / ת יכול להיות לא טעים לאחר / ת ) .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר