עמוד:ג37

פֵּרוֹת וִירָקוֹת כַּרְטִיסֶי מְּזוֹנוֹת הַקִּיפוּ בְּכַרְטִיסֵי הַמְּזוֹנוֹת אֶת מָה שֶׁאֲכַלְתֶּם אֶתְמוֹל . הוֹסִיפוּ בָּעִגּוּלִים הָרֵיקִים מְזוֹנוֹת נוֹסָפִים שֶׁאֲכַלְתֶּם . חֵלֶק ב : אֵילוּ סוּגִים שֶׁל מָזוֹן אָכַלְתִּי ? דְּגָנִים וּמוּצְרֵי מַאֲפֶה 37 בחלק ב של המשימה הילדים מציינים את המזונות שאכלו במהלך היום לקבוצות המזון בעזרת איורים של מזונות בכרטיסים . בחלק ג של המשימה הם מסכמים את המידע ומסיקים האם אכלו ארוחה מגוונת . לפני ביצוע המשימה חשוב להציג לתלמידים את קבוצות המזון השונות ולציין מה משותף לכל קבוצה . מומלץ גם להכין תערוכה של קבוצות המזון ( אפשר תמונות, מוצרי מזון יבשים ואריזות של מוצרים ) . נהוג לחלק לקבוצות את המזון שאנו אוכלים . החלוקה לקבוצות נעשית על פי המרכיבים העיקריים שבו . למשל : מאכלי בשר, דגים, ביצים וחומוס שייכים לאותה הקבוצה, משום שהם מזונות עשירים בחלבונים . מומלץ לצרוך תפריט מגוון ( גיוון בקבוצה ובין הקבוצות ) . יש להדגיש את החשיבות שבצמצום צריכת הסוכר . לציין שחשוב להפחית באכילת סוכר ( מאכלים מתוקים, ממתקים ומשקאות ממותקים ) . שימו לב : עם הילדים אנו לא משתמשים במושג קבוצות מזון . אפשר להסתפק במונח סוגי מזון או מזונות מסוגים שונים . התלמידים יציירו או ישלימו בכתב בתוך העיגולים הריקים מזונות שאכלו ושלא מופיעים באיורים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר