עמוד:א54

אָנוּ טוֹעֲמִים בְּעֶזְרַת הַלָּשׁוֹן . הַלָּשׁוֹן הִיא אֵיבָר שֶׁל חוּשׁ הַטַּעַם . מָה אָנוּ טוֹעֲמִים בְּעֶזְרַת הַלָּשׁוֹן ? עוּגַת יוֹם הֻלֶּדֶת מְתוּקָה . לִמוֹנָדָה חֲמוּצָה . שׁוֹקוֹלָד מָרִיר . מָרָק מָלוּחַ . מָתוֹק, חָמוּץ, מַר, מָלוּחַ הֵם סוּגִים שֶׁל מֵידָע . בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַטַּעַם אָנוּ קוֹלְטִים מֵידָע . חוּשׁ הַטַּעַם חוּשׁ הַטַּעַם • לָשׁוֹן • מַר • מָלוּחַ• חָמוּץ • מָתוֹק קוֹלְטִים מֵידָע 54 קטע המידע נועד להמשגה . מומלץ להקריא אותו . לאחר ההקראה שואלים איזה מידע קולטים בטעימה : מלוח, מתוק, חמוץ, מר . מפנים את התלמידים לרשימת המילים "מילים שלמדנו", קוראים בקול ומתרגלים את השימוש במילים לחיבור משפטים . למידה בתנועה : לכל סוג טעם נותנים צורת תנועה . לדוגמה : מתוק - קופצים במקום, חמוץ - נעמדים ללא תזוזה, מלוח - מסתובבים במקום, מר - יושבים . לדוגמה : מתוק . . . מתוק . . . מתוק . . . מר . מלוח . . . מלוח . . . מלוח . . . חמוץ .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר