עמוד:א52

בְּטִיחוּת : אֵין לָגַעַת בֶּחֳמָרִים וְלִטְעֹם אוֹתָם לְלֹא הוֹרָאַת הַמּוֹרֶה אוֹ הַמּוֹרָה . פֶּרֶק חֲמִישִׁי : חוּשׁ הַטַּעַם מְשִׂימָה : מָה קוֹלְטִים בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַטַּעַם ? 1234 134 2 שַׁעֲרוּ : אֵיזֶה חֹמֶר יֵשׁ בְּכָל בַּקְבּוּק . . 1 הַמּוֹרָה תַּזְלִיף עַל הַלָּשׁוֹן טִפָּה אַחַת מִכָּל בַּקְבּוּק . . 2 אֵיזֶה טַעַם יֵשׁ לַַחֹמֶר בְּכָל בַּקְבּוּק ? . 3 אֵיזֶה אֵיבַר חוּשׁ עָזַר לָכֶם לְזַהוֹת טְעָמִים ? . 4 מָתוֹקמָלוּחַמַרחָמוּץ בְּעֶזְרַת מָה זִהִיתֶם אֶת הֶחֳמָרִים שֶׁבַּבַקְבּוּקִים ? . 1 הַאִם אֶפְשָׁר לְזַהוֹת אֶת הֶחֳמָרִים בַּבַּקְבּוּקִים בְּעֶזְרַת חוּשִׁים אֲחֵרִים ? . 2 • טַּעַם • רְאִיָּה • שְּׁמִיעָה • רֵיחַ • מַּגָּע אֵיזֶה חוּשׁ עָזַר לָכֶם לְגַלּוֹת אֶת הַטְּעָמִים ? . 5 צִיּוּד : 52 פרק זה מתמקד בחשיבות חוש הטעם ובתפקודו . מטרתו לגרום לתלמידים להבין שבעזרת חוש הטעם קולטים מידע על טעמים : מלוח, מתוק, מר, חמוץ ( טעמים הם סוג של מידע ) הלשון ( ולא כל הפה ) היא האיבר שקולט טעמים שונים . חשוב לציין את הסובייקטיביות של חוש הטעם ( מה שנעים לאחד יכול להיות דוחה לאחר ) . שימו לב : בניגוד לחוש הריח, שאין לו ריחות מוגדרים, לחוש הטעם יש ארבעה טעמים מוגדרים . חריף אינו טעם . כדאי לדעת - יש טעם חמישי ( אוממי ) שבספר הלימוד לא מתייחסים אליו . יש להכין מראש ארבעה בקבוקונים נקיים ( שלא היו בהם חומרים ) שבתוכם תמיסות בטעמים שונים למשל : מֵי סֻכָּר, מֵי מֶלַח, לִימוֹן, מַיִם ( לְלֹא טַעַם ) , תַּמְצִית שְׁקֵדִים, שוקו . אם אין בנמצא בקבוקונים, אפשר להשתמש בצנצנות קטנות . במקרה זה אין חשיבות לגודל הצנצנת . חל איסור טעימה והרחה של חומרים במעבדה אלא אם ניתן אישור המורה והטעימה וההרחה נעשים בהשגחת המורה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר