עמוד:א48

מִתְמַצְּאִים בַּסְּבִיבָה מְשִׂימָה : מַדּוּעַ חוּשׁ הָרֵיחַ חָשׁוּב לָנוּ ? זַהוּ אֶת הָרֵיחוֹת שֶׁל הֶחֳמָרִים . אֵילוּ רֵיחוֹת הֵרַחְתֶּם ? הֵרַחְתִּי : הֵרַחְתִּי : הֵרַחְתִּי : הֵרַחְתִּי : הֵרַחְתִּי : הֵרַחְתִּי : אֵילוּ רֵיחוֹת שֶׁל חֳמָרִים זִהִיתֶם ? . 1 אֵילוּ רֵיחוֹת הָיוּ לָכֶם נְעִימִים ? . 2 אֵילוּ רֵיחוֹת הָיוּ לָכֶם לֹא נְעִימִים ? . 3 מַדּוּעַ חוּשׁ הָרֵיחַ חָשׁוּב לָנוּ ? . 4 בְּטִיחוּת : אֵין לָגַעַת בֶּחֳמָרִים וְלִטְעֹם אוֹתָם לְלֹא הוֹרָאַת הַמּוֹרֶה אוֹ הַמּוֹרָה . צִיּוּד : 48 מוצע לבקש מהתלמידים לתאר מצבים שבהם חוש הריח סייע להם להתרחק מסכנה וממצבים שבהם חוש הריח סייע להם ליהנות ולתפקד בסביבה . יש להכין עצמים שונים בעלי ריחות שונים : פירות ריחניים, בושם, חומץ, סבון לרחיצת כלים, שמפו לשיער, קליפת לימון, מסטיק, שוקולד, סוכריות וגם כפפות . אין לאפשר לתלמידים לגעת בחומרי ניקוי . מזמינים את התלמידים, מכסים להם את העיניים ומבקשים מהם לזהות את הריחות . חשוב להדגיש שלחומרי ניקוי רבים של רחצת הגוף יש ריח נעים . אך בליעה שלהם מסוכנת מאוד ! ! ! יש להיזהר מחומרי ניקוי של הבית - אין לגעת בהם, לטעום ולהריח . אין להביא חומרי ניקוי רעילים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר