עמוד:ב80

סוֹף סוֹף הִגִּיעַ אָבִיב . הָלַכְתִּי עִם אַיָה לַשָּׂדֶה . הִיא יוֹדַעַת אֶת הַשֵּׁמוֹת שֶׁל כָּל הַצְּמָחִים שֶׁעַכְשָׁו פּוֹרְחִים, וְגַם אֶת שְׁמוֹת הַצִּפּוֹרִים שֶׁעָפוֹת . הַכֹּל כָּל כָּךְ יָפֶה, אֲבָל אֲנִי לֹא יוֹדֵעַ מִמָּה אֲנִי מְבֻלְבָּל, מִכָּל הַשֵּׁמוֹת שֶׁאַיָה אוֹמֶרֶת אוֹ מִכָּל הַצְּבָעִים וְהָרֵיחוֹת ? מַהִי הָעוֹנָה עַכְשָׁו ? . 1 כֵּיצַד יוֹדְעִים שֶׁעַכְשָׁו אָבִיב ? . 2 מָהֵם סִימָנֵי הָאָבִיב הַמֻּזְכָּרִים בַּסִיפּוּר ? . 3 מָהֵם סִימָנֵי הָאָבִיב בָּאִיּוּר "מַעְגַּל עוֹנוֹת הַשָּׁנָה" ? . 4 מָה עוֹד הֲיִיתֶם רוֹצִים לָדַעַת עַל הָאָבִיב ? . 5 פֶּרֶק שְׁלִישִׁי : הָאָבִיב הִגִּיעַ 80 הפרק האביב הגיע עוסק בשלוש נקודות מבט על מאפייני העונה : מזג האוויר באביב ( כולל אורך היום והלילה ) , האדם באביב, צמחים ובעלי חיים באביב . הפתיחה נועדה להצביע על השינויים שחלים באביב בעקבות שינויי מזג האוויר . מומלץ לקרוא את הקטע ולתאר את השינויים הבולטים שהתרחשו בסביבה ולבקש מהתלמידים להביא דוגמאות נוספות משלהם למאפייני ( סימני ) האביב . האיור מעגל עונות השנה נועד לסייע לתלמידים לבנות את ההבנה של מחזוריות עונות השנה, כאשר האביב הוא חלק ממנה . מפנים את תשומת לב הלומדים לגזרה של האביב שמופיעה באיור, תוך הצבעה על חלקו במעגל עונות השנה השלם ( בתחילת החוברת ) . בפתיחת הפעילות מתייחסים לשאלות הבאות : אילו סימני אביב מופיעים באיור השלם של מעגל עונות השנה ? האם התלמידים ראו או חוו סימנים אלה ? מה היו רוצים לדעת על האביב ? מומלץ גם לערוך השוואה בין מאפייני החורף למאפייני האביב כפי שבאים לידי ביטוי בתרשים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר