עמוד:ב78

בְּפֶרֶק זֶה לָמַדְנוּ שׁ . . . בַּחֹרֶף קַר וְהַטֶּמְפֶּרָטוּרוֹת נְמוּכוֹת ; נוֹשֶׁבֶת רוּחַ חֲזָקָה אוֹ סוֹעֶרֶת ; יוֹרְדִים מִשְׁקָעִים : גֶּשֶׁם, שֶׁלֶג אוֹ בָּרָד ; הַיָּמִים קְצָרִים וְהַלֵּילוֹת אֲרֻכִּים ; מוֹדְדִים אֶת מֶזֶג הָאֲוִיר בְּעֶזְרַת מַכְשִׁירֵי מְדִידָה ( כֵּלִים טֶכְנוֹלוֹגִיִּים ) . לוֹבְשִׁים בְּגָדִים חַמִּים ; כְּשֶׁיּוֹרֵד גֶּשֶׁם מִשְׁתַּמְּשִׁים בְּמִטְרִיָּה ; מְאִירִים וּמְחַמְּמִים אֶת הַבַּיִת בְּאֶמְצָעִים מְלָאכוּתִיִּים ; לְאַחַר הַגֶּשֶׁם נוֹבְטִים הַזְּרָעִים שֶׁבָּאֲדָמָה ; צוֹמְחִים צִמְחֵי בַּר ; יֵשׁ צְמָחִים שֶׁפּוֹרְחִים בַּחֹרֶף, כְּמוֹ כַּלָּנִיּוֹת, רַקָּפוֹת וְנַרְקִיסִים ; בַּעֲלֵי הַחַיִּים מְשַׁנִּים אֶת הִתְנַהֲגוּתָם . 78 אפשר להשתמש בהיגדי הסיכום לפעולות של הערכה : להכין פריטים של נכון / לא נכון, פריטי של השלמת מילים, ציור תופעה וכדומה . כמשימת הערכה מוצע לבקש מהלומדים להכין את דף העונה ( בצילום, איור, ציור ובמלל ) עם מאפיינים שנלמדו או אחרים ששייכים לעונה . מומלץ להקריא בקול את המשפטים ולבקש מהתלמידים להשלים בקול את מושגי המפתח .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר