עמוד:ג25

נוֹעַם : לָמָּה לֹא הִגַּעְתֶּם הַיּוֹם לְבֵית הַסֵּפֶר ? אַיָּה : יֵשׁ לִי דַּלֶּקֶת גָּרוֹן, הָרוֹפֵא אָמַר שֶׁיֵּשׁ לִי חַיְדַּקִּים בַּגָּרוֹן . שִׁירָה : וְלִי יֵשׁ שַׁפַּעַת, הָרוֹפְאָה אָמְרָה לִי שֶׁנִּדְבַּקְתִּי בִּנְגִיפֵי שַׁפַּעַת . א . מַתְחִילִים תָּמִיד בְּמִלַּת שְׁאֵלָה . מִלּוֹת שְׁאֵלָה הֵן : מָה ? מָתַי ? מִי ? מַדּוּעַ ? הֵיכָן ? דֻּגְמָה לִשְׁאֵלָה : מָה גּוֹרֵם לְמַחֲלוֹת ? ב . מוֹסִיפִים סִימַן שְׁאֵלָה ( ? ) בְּסוֹף הַמִּשְׁפָּט . דֻּגְמָה לִשְׁאֵלָה : מִי הֵם הַחַיְדַּקִּים ? ג . אָנוּ שׁוֹאֲלִים שְׁאֵלוֹת מְעַנְיְנוֹת וּמְחַפְּשִׂים לָהֶן תְּשׁוּבוֹת . מִלַּת שְׁאֵלָה • מִי • מָה • מָתַי • מַדּוּעַ • הֵיכָן • מָהֵם כֵּיצַד מְנַסְּחִים שְׁאֵלוֹת ? דֻּגְמָה : הַשְּׁאֵלָה : מָה גּוֹרֵם לְמַחֲלוֹת ? הַתְּשׁוּבָה : הַחַיְדַקִּים מֵהֵיכָן הַתְּשׁוּבָה : מֵהַסֵּפֶר 25 קטע המידע מציג את האסטרטגיה של שאילת שאלות . חשוב לשוחח עם התלמידים על החשיבות של מילות השאלה ועל משמעותן ( לדוגמה : איזה מידע אפשר להפיק באמצעות שימוש בכל אחת ממילות השאלה ) . בעזרת מקורות מידע מגוונים : ספר, מידע ברשת, ראיונות, תמונות וסרטים ועוד . ניתן להוסיף פעילות משחקית, שואלים שאלות בשפת הפנטומימה ומנסים לזהות את השאלה . בעזרת התשובות לשאלות אנחנו מספקים את הסקרנות, מרחיבים את הידע, נותנים הסברים לתופעות, פותרים בעיות ועוד .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר