עמוד:א42

מִתְמַצְּאִים בַּסְּבִיבָה מִתְחוּ קַו בֵּין "מָה קוֹלְטִים" בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַמַּגָּע ? לְבֵין "כֵּיצַד מְגִיבִים ? " בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַמַּגָּע אֲנַחְנוּ קוֹלְטִים מֵידָע וּמְגִיבִים . הַמֵּידָע שֶׁאָנוּ קוֹלְטִים עוֹזֵר לָנוּ לְהִתְמַצֵּא בַּסְּבִיבָה . מַגָּע • קוֹלְטִים • מְגִיבִים מְשִׂימָה : קוֹלְטִים מֵידָע וּמְגִיבִים מָה קוֹלְטִים ? כֵּיצַד מְגִיבִים ? 42 תשובות : יד נוגעת בקוץ - יד מתרחקת מקוץ ; ילדה לבד - אמא מחבקת ילדה ; חתול - ילדים מלטפים חתול ; כוס מים חמים - ילדה נושפת על האדים ; מזג אוויר חורפי - ילד בלבוש חם . מטרת המשימה היא לגרום לתלמידים להבין את החשיבות שיש לחוש המגע להתמצאות בסביבה . בעזרת חוש המגע אנחנו קולטים מידע ומגיבים לו . חשוב להשתמש במילים קולטים ומגיבים . לפני ביצוע המשימה מוצע לבקש מהתלמידים לתאר מצבים שבהם חוש המגע סייע להם להתרחק מסכנה וממצבים שבהם חוש המגע סייע להם ליהנות, ליצור תקשורת זה עם זה ולתפקד בסביבה . למידה בתנועה : מבקשים מהתלמידים להביע בתנועה עת המצבים האלה : קררר . . . משפשפים ידיים וקופצים עשר קפיצות במקום ; חמממ . . . מנענעים את כפות הידיים כמו מניפה ; תנועות חיבוק וכדומה ( קלטנו והגבנו ) .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר