עמוד:א40

אָנוּ חָשִׁים בְּעֶזְרַת הָעוֹר הָעוֹטֵף אֶת גּוּפֵנוּ . חוּשׁ הַמַּגָּע נִמְצָא בָּעוֹר . מֶה חָשִׁים בְּעֶזְרַת הָעוֹר ? מִרְקָם שֶׁל אֶבֶן מְחֻסְפֶּסֶת . צוּרָה שֶׁל גֻּלָּה עֲגֻלָּה . מַיִם חַמִּים וְקָרִים . לַחַץ כַּאֲשֶׁר לוֹחֲצִים יָדַיִם . מִרְקָם, צוּרָה, חוֹם וְלַחַץ הֵם סוּגִים שֶׁל מֵידָע . בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַמַּגָּע קוֹלְטִים מֵידָע . חוּשׁ הַמַּגָּע חוּשׁ הַמַּגָּע • עוֹר • צוּרָה • מִרְקָם • מְחֻסְפָּס • חָלָק מִלּוֹן : מַגָּע : נְגִיעָה בְּדָבָר עִם יָד אוֹ עִם חֵלֶק אַחֵר שֶׁל הַגּוּף . 40 קטע המידע נועד להמשגה . מומלץ להקריא את קטע המידע בקול רם . לאחר ההקראה שואלים : מה אנו חשים בעור ? רושמים על הלוח ( או מדביקים בכרטיסיות ) את סוגי המידע : מרקם, צורה, טמפרטורה . מפנים את התלמידים לרשימת המילים "מילים שלמדנו", קוראים בקול ומתרגלים את השימוש במילים בעזרת בניית משפטים . מומלץ לשלב לאחר קריאת קטע המידע התנסויות לקליטת התחושות שכתובות בקטע כולל לחיצת יד של החבר / ה ותחושה של מים בטמפרטורות שונות . שימו לב : מטעמי בטיחות, טמפרטורת המים לא תעלה על 30 מעלות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר