עמוד:א39

מִלּוֹן : מִרְקָם : חָלָק אוֹ מְחֻסְפָּס . הִתְנַסּוּת שְׁנִיָּה לִפְנֵיכֶם שְׁלוֹשָׁה נְיָרוֹת לֶטֶשׁ . . 1 מַשְּׁשׁוּ כָּל נְיָר לֶטֶשׁ בְּעֶזְרַת הָאֶצְבָּעוֹת . . 2 מָה חַשְׁתֶּם ? . 3 • מִרְקָם חָלָק • מִרְקָם מְחֻסְפָּס סַדְּרוּ אֶת נְיָרוֹת הַלֶּטֶש לְפִי הַסֵּדֶר : . 4 מֵהַמִּרְקָם הַמְּחֻסְפָּס בְּיוֹתֵר וְעַד לַמִּרְקָם הַמְּחֻסְפָּס פָּחוֹת . הִתְנַסּוּת שְׁלִישִׁית קִשְׁרוּ מִטְפַּחַת עַל הָעֵינַיִם . . 1 לִפְנֵיכֶם עוֹד שְׁלוֹשָׁה נְיָרוֹת לֶטֶשׁ . . 2 מַשְּׁשׁוּ כָּל נְיָר לֶטֶשׁ בְּעֶזְרַת הָאֶצְבָּעוֹת . . 3 סַדְּרוּ זוּגוֹת שֶׁל נְיָרוֹת לֶטֶשׁ בַּעֲלֵי אוֹתוֹ מִרְקָם . . 4 אֵיזֶה חוּשׁ עָזַר לָכֶם לְסַדֵּר זוּגוֹת שֶׁל נְיָרוֹת הַלֶּטֶש ? . 5 בְּעֶזְרַת מָה זִהִיתֶם אֶת הַצּוּרָה וְהַמִּרְקָם שֶׁל הַחֲפָצִים ? . 1 מָה לְמַדְתֶּם עַל חוּשׁ הַמַּגָּע ? . 2 • טַּעַם • רְאִיָּה • שְּׁמִיעָה • רֵיחַ • מַּגָּע 39 בהתנסות השלישית, מגישים לתלמידים את הסדרה השנייה של ניירות לטש . כשעיניהם מכוסות מבקשים מהם לסדר זוגות של ניירות לטש בעלי אותו מרקם . בהתנסות השנייה, מגישים לתלמידים סדרה אחת של שלושה ריבועים של ניירות לטש בדרגת חספוס שונה . מבקשים מהתלמידים למשש את ניירות הלטש ולסדרם בסדר חספוס יורד . במידה ואין בנמצא ניירות לטש אפשר לבצע את הפעילות בשלושה סוגי בד בעלי מרקם שונה ( לדוגמה : בד כותנה, בד מגבת, בד סטן, בד יוטה ) או שלושה סוגי נייר ( לדוגמה : נייר משי, קרטון גלי, בריסטול, נייר אפייה, נייר קרפ ) .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר