עמוד:ב69

מְשִׂימָה : סִיּוּר בַּסְּבִיבָה הַקְּרוֹבָה צְמָחִים וּבַעֲלֵי חַיִּים בַּחֹרֶף צְאוּ לְסַיֵּר בַּחֲצַר בֵּית הַסֵּפֶר אוֹ בִּשְׂדֵה הַבַּר וְהִתְרַשְּׁמוּ מִמַּרְאֵה הַסְּבִיבָה . סַמְּנוּ בַּתְּמוּנָה שֶׁלִּפְנֵיכֶם אֶת מָה שֶׁאַתֶּם רוֹאִים בַּסְּבִיבָה . . 1 3 . הַאִם רְאִיתֶם נְבָטִים ? אֵין בִּכְלָל מְעַטִּים רַבִּים רַבִּים מְאוֹד 4 . כַּמָּה בַּעֲלֵי חַיִּים רְאִיתֶם ? צִפּוֹרִים, חֲרָקִים, זוֹחֲלִים, אֲחֵרִים : . מַחְסָן מִלִּים : אֵין בִּכְלָל מְעַט הַרְבֵּה הַרְבֵּה מְאֹד 5 . מָהֶם הַצְּבָעִים הַבּוֹלְטִים בַּמָּקוֹם שֶׁבּוֹ סִיַּרְתֶּם : יָרֹק צָהֹב חוּם אָדֹם 2 . צַיְּרוּ סִמָּנִים נוֹסָפִים שֶׁרְאִיתֶם בַּסִּיּוּר . 69 נושא זה עוסק בתופעות אופייניות לצמחים ( נבטים וצמחי בר בשדה ) ולבעלי חיים בחורף ( שבלול השדה והתנהגות בעלי חיים בחורף ) . כדאי להתחיל את הנושא עם יציאה לחצר או לשדה הבר, לצפות בבעלי חיים ובצמחים ולהתרשם מתופעות הקשורות בהם ומאפיינות את החורף . לפני הסיור מקיימים שיח לגבי מה שהם מצפים לפגוש בשדה . מטרת הסיור להתרשם מתופעות כמו שטחים ירוקים מכוסי נבטים, כלניות, רקפות ונרקיסים פורחים, חלזונות פעילים וכדומה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר