עמוד:א32

בְּעָיָה • פִּתְרוֹן • מַסְכֵּת • טֶלֶפוֹן • מַגְבִּירִים יְכֹלֶת • כְּלִי טֶכְנוֹלוֹגִי מְשִׂימָה : מְכִינִים טֶלֶפוֹן חוֹרְרוּ חֹר קָטָן בְּמֶרְכַּז הַתַּחְתִּית שֶׁל כָּל אַחַת מֵהַכּוֹסוֹת . . 1 הַשְׁחִילוּ חוּט לְכָל כּוֹס . . 2 קִשְׁרוּ אֶת קְצֵה הַחוּט עַל גַּפְרוּר . . 3 הִסְתַּדְּרוּ בְּזוּגוֹת . . 4 הַצְמִידוּ אֶת הַכּוֹס לָאֹזֶן . . 5 הִתְרַחֲקוּ זֶה מִזּוֹ עַד שֶׁהַחוּט הַמְּחַבֵּר בֵּין הַכּוֹסוֹת יִהְיֶה מָתוּחַ . . 6 דַּבְּרוּ לְתוֹךְ הַכּוֹס . . 7 הַאִם הִצְלַחְתֶּם לְשׂוֹחֵחַבַּטֶּלֶפוֹן ? לִשְׁמֹעַטוֹב יוֹתֵר צִיּוּד : 32 כדי להעביר מידע לאנשים שנמצאים רחוק אנו נעזרים בטלפון . במשימה זו התלמידים ימסרו מידע זה לזה באמצעות טלפון שיבנו . כאשר אנחנו מדברים אנחנו מייצרים גלי קול שעוברים בחוט . הכוסות הן כמו אפרכסות שמגבירות את הצלילים . הסרטון נמצא באתר במבט חדש, כיתה א, מדור סרטונים . רצוי חוט רקמה באורך 4 מטרים לפני תחילת הפעילות יש להציג לתלמידים את הציוד ולבקש מהם לתכנן ולבנות בעצמם מכשיר שבעזרתו ניתן לשמוע את קולו של מי שנמצא רחוק . ייתכן ולתלמידים יהיו רעיונות משלהם . בהמשך מומלץ להקרין את הסרטון ולהציע להם לבנות את הטלפון בהתאם להנחיות שמופיעות בסרטון ובמשימה . מכינים טלפון

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר