עמוד:א31

מְשִׂימָה : מְכִינִים מַסְכֵּת חַבְּרוּ את פִּיַּת הַמַּשְׁפֵּךְ לִקְצֵה הַצִּנּוֹר . . 1 עִטְפוּ בִּנְיַר דֶּבֶק אֶת הַמָּקוֹם שֶׁמְּחַבֵּר אֶת הַמַּשְׁפֵּךְ לַצִּנּוֹר . . 2 חַבְּרוּ אֶת פִּיַּת הַמַּשְׁפֵּךְ הַשֵּׁנִי לַקָּצֶה הַשֵּׁנִי שֶׁל הַצִּנּוֹר . . 3 גִּזְרוּ אֶת פִּיַּת הַבָּלוֹן . . 4 הַלְבִּישׁוּ אֶת הַבָּלוֹן עַל פֶּתַח הַמַּשְׁפֵּךְ הַשֵּׁנִי . . 5 הַצְמִידוּ אֶת הַמַּסְכֵּת ( הַמַּשְׁפֵּךְ עִם הַבָּלוֹן ) לְבֵית הֶחָזֶה ( מֵעַל הַחֻלְצָה ) . . 6 הַצְמִידוּ אֶת הַמַּשְׁפֵּךְ הַפָּתוּחַ לָאֹזֶן . . 7 נַסּוּ לִקְלוֹט אֶת קוֹלוֹת הַלֵּב . הַאִם הִצְלַחְתֶּם ? . 8 בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה קָשֶׁה לִשְׁמֹעַ קוֹלוֹת חַלָּשִׁים אוֹ קוֹלוֹת רְחוֹקִים . הַמַּסְכֵּת מַגְבִּיר אֶת יְכְָלְתֵּנוּ לִשְׁמֹעַ טוֹב יוֹתֵר קוֹלוֹת חַלָּשִׁים . רַמְקוֹל ( מַגְבֵּר ) מַגְבִּיר אֶת הַקּוֹלוֹת . הָרַמְקוֹל וְהַמַּסְכֵּת הֵם כֵּלִים טֶכְנוֹלוֹגִיִּים . קִבַּלְתֶּם מַסְכֵּת . צִיּוּד : 31 מטרת המשימה היא להתנסות בבניית כלי טכנולוגי המגביר את יכולת הקליטה של חוש השמיעה ולהשתמש בו כדי לשמוע טוב יותר את פעימות הלב . הצינור באורך 1 מטר איך משתמשים ? מצמידים את המשפך עם הבלון לבית החזה ומקשיבים בעזרת המשפך השני לקולות הלב . קופצים במרץ במקום ובודקים האם קצב פעימות הלב השתנה . לפני תחילת הפעילות יש להציג לתלמידים את הציוד ולבקש מהם לתכנן ולבנות בעצמם מכשיר שבעזרתו יוכלו לשמוע ברור יותר את קולות הלב . ייתכן ולתלמידים יהיו רעיונות משלהם . בהמשך מומלץ להקרין את הסרטון ולהציע להם לבנות את המסכת בהתאם להנחיות שמופיעות בסרטון ובמשימה . הסרטון נמצא באתר במבט חדש, כיתה א, מדור סרטונים . מכינים מסכת

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר