עמוד:ב62

הַמִּטְרִיָּה מְשִׂימָה : חוֹקְרִים אֶת הַמִּטְרִיָּה חֵלֶק א : עוֹרְכִים תַּצְפִּית לִפְנֵיכֶם מִטְרִיּוֹת . בַּחֲרוּ בְּמִטְרִיָּה אַחַת . מִטְרִיּוֹת . מָה אֲהַבְתֶּם בַּמִּטְרִיָּה שֶׁבְּחַרְתֶּם ? . 1 צוּרָה צֶבַע גֹּדֶל אַחֵר : הִתְבּוֹנְנוּ בַּתְּמוּנוֹת וְזַהוּ אֶת הַחֲלָקִים בַּמִּטְרִיָּה שֶׁבְּחַרְתֶּם . . 2 חֻפָּה יַדִית מוֹט מַנְגְּנוֹן פְּתִיחָה וּסְגִירָה צִיּוּד : 62 במשימה התלמידים חוקרים את מבנה המטרייה . תהליך החקירה משלב מיומנויות של השוואה ( מציאת הדומה והשונה ) , פתרון בעיות וקשר בין מבנה לתפקיד . ניתן להרחיב את המשימה לחקירת מוצרים נוספים כדוגמת בגדים ( סוגי בדים, תכונות : עובי, דחיית נוזלים והתאמתם לתנאי העונה ) . בסוף הפעילות ניתן לבקש מהתלמידים להמציא מטרייה ולציירה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר