עמוד:א28

מִתְמַצְּאִים בַּסְּבִיבָה מְשִׂימָה : מַדּוּעַ חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה חָשׁוּב לָנוּ ? הִסְתַּדְּרוּ בְּזוּגוֹת . . 1 אֶחָד מִכֶּם בּוֹחֵר חֵפֶץ בְּלִי לְגַלּוֹת מָהוּ . . 2 הַעֲבִירוּ לְבֶן הַזּוּג מֵידָע עַל הַחֵפֶץ לְלֹא דִּבּוּר . . 3 בֶּן הַזּוּג צָרִיךְ לְזַהוֹת אֶת הַחֵפֶץ . . 4 הִתְחַלְּפוּ בַּתַּפְקִידִים . . 5 הַאִם הָיָה קַל לְזַהוֹת אֶת הַחֵפֶץ לְלֹא דִּבּוּר ? . 1 בְּעֶזְרַת מָה הִצְלַחְתֶּם לְזַהוֹת אֶת הַחֵפֶץ ? . 2 מַדּוּעַ חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה חָשׁוּב לָנוּ ? . 3 מַדּוּעַ חָשׁוּב לְהַעֲבִיר מֵידַע גַּם בְּדִבּוּר ? . 4 הַיּוֹדְעִים אַתֶּם שֶׁ . . . ? חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה שֶׁל חֲרָקִים לַחֲגָבִים יֵשׁ אֵיבַר שְׁמִיעָה בְּאֵזוֹר הַבֶּטֶן . לַחַרְגּוֹלִים יֵשׁ אֵיבַר שְׁמִיעָה בָּרֶגֶל הַקִּדְמִית . חָגָב יֵשׁ מִינֵי יַתּוּשִׁים שֶׁקּוֹלְטִים קוֹלוֹת בְּעֶזְרַת הַמְּחוּשִׁים . 28 מטרת המשימה היא להציג את החשיבות של חוש השמיעה לתקשורת זה עם זה ולהתמצאות בסביבה . לפני ביצוע המשימה מומלץ לדון בשאלה : מדוע חוש השמיעה חשוב לנו ? במשימה התלמידים מתבקשים לזהות חפצים באמצעות משחק פנטומימה . המשימה כתובה בלשון זכר אך היא מיועדת לבנים ולבנות כאחד . בסיום המשחק מקיימים דיון באמצעות השאלות המופיעות בשיח .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר