עמוד:ג7

אֵיךְאַתֶּם מַרְגִּישִׁים כְּשֶׁאַתֶּם בְּרִיאִים ? . 1 מָה מִתְחַשֵּׁק לָכֶם לַעֲשׂוֹת כְּשֶׁאַתֶּם בְּרִיאִים ? . 2 מָה צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת כְּדֵי לִהְיוֹת בְּרִיאִים ? . 3 לִפְעָמִים אֲנִי מַרְגִּישׁ מוּזָר . אֵין לִי חֹם וַאֲנִי לֹא חוֹלֶה . לֹא מִתְחַשֵּׁק לִי לַעֲשׂוֹת שׁוּם דָּבָר . כֻּלָּם אוֹמְרִים לִי בְּקוֹל מֻדְאָג : "מָה קָרָה לְךָ הַיּוֹם ? הַאִם אַתָּה בָּרִיא ? " יֵשׁ יָמִים שֶׁנֶּחְמָד לִי וְהַכֹּל נִפְלָא . אֲנִי מְלֵא מֶרֶץ, בִּכְלָל לֹא עָיֵף . וְכֻלָּם אוֹמְרִים לִי : "כָּל הַכָּבוֹד ! אַתָּה יֶלֶד בָּרִיא מְאוֹד" . כְּשֶׁאֲנַחְנוּ בְּרִיאִים יֵשׁ לָנוּ חֵשֶׁק וּמֶרֶץ לַעֲשׂוֹת דְּבָרִים . 7 השיח המלווה את הפעילות נועד לברר את תפיסת הבריאות של הלומדים ולערער על התפיסה שלהיות בריא זה לא להיות חולה . מומלץ לבקש מהתלמידים להביא דוגמאות מחיי היום יום שלהם להתנהגות שתורמת לבריאות, או להתנהגות שעלולה לפגוע בבריאות . מומלץ להתייחס לתשובות התלמידים, תוך שימת דגש על היבטים שונים של בריאות - גופניים, רגשיים - נפשיים וחברתיים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר