עמוד:א26

קוֹלְטִים מֵידָע מְשִׂימָה : מְזָהִים וּמְפִיקִים קוֹלוֹת חֵלֶק א : מְזַהִים קוֹלוֹת חֵלֶק ב : מְפִיקִים קוֹלוֹת הַקִּישׁוּ בַּעֲדִינוּת עַל כָּל בַּקְבּוּק . . 1 הַאֲזִינוּ : הַאִם קְלַטְתֶּם קוֹלוֹת ? . 2 • כֵּן • לֹא הַאִם הַקּוֹלוֹת דּוֹמִים ? . 3 • כֵּן • לֹא הַמּוֹרֶה יַקִּישׁ עַל הַבַּקְבּוּקִים . הַאֲזִינוּ הֵיטֵב לַקּוֹלוֹת . . 1 הַמּוֹרֶה יַזְמִין יֶלֶד אוֹ יָלְדָּה לְהָפִיק אֶת אוֹתָם קוֹלוֹת . . 2 הַמְצִיאוּ מַנְגִּינוֹת . . 3 אֵיזֶה אֵיבַר חוּשׁ עָזַר לָכֶם לִקְלֹט אֶת הַקּוֹלוֹת ? . 4 בְּעֶזְרַת מָה זִהִיתֶם אֶת הַקּוֹלוֹת ? בְּאֵיזֶה אֵיבַר קוֹלְטִים קוֹלוֹת ? צִיּוּד : 26 מעמידים בשורה את סדרת הבקבוקים על השולחן . מזמינים 3 - 2 תלמידים ( זה אחר זה ) להקיש בעדינות על כל בקבוק . מבקשים מהתלמידים להאזין לקולות המופקים . לאחר מכן, מבקשים מהתלמידים להשיב על שאלות 2 - 3 . המורה מפיק מנגינה קצרה באמצעות הקשה על הבקבוקים . מבקשים מהתלמידים להאזין . מזמינים תלמידים להפיק את אותם הקולות . אפשר לחזור על הפעולה כמה פעמים . מזמינים את התלמידים להמציא מנגינות . ניתן לבצע את הפעילות גם עם שני קסילופונים : מקישים על הקלידים בקסילופון אחד ומבקשים מבן הזוג לחזור בקסילופון השני על הקולות פיתוח חשיבה יצירתית . שהושמעו בקסילופון הראשון . מכינים ששה בקבוקי זכוכית זהים בצורתם ובגודלם, למשל בקבוקי בירה ( אפשר לערוך את ההתנסות גם עם גביעי יין ) ממלאים אותם בכמויות שונות של מים צבועים בצבע מאכל . כאשר מקישים על הבקבוקים מפיקים קולות שונים . האוזןחוש השמיעה

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר