עמוד:ג6

מָה זֶה לִהְיוֹת בָּרִיא ? יֵשׁ יָמִים שֶׁאֲנִי מַרְגִּישָׁה מְאֻשֶּׁרֶת . אֲנִי רָצָה, אֲנִי שְׂמֵחָה, אֲנִי מְשַׂחֶקֶת, אֲנִי גַּם מְזַמֶּרֶת . יֵשׁ לִי חֵשֶׁק לִשְׂחוֹת, לְטַפֵּס וְלִרְקֹד . יֵשׁ יָמִים שֶׁאֲנִי מַרְגִּישָׁה לֹא טוֹב . בַּבֹּקֶר, הָרֹאשׁ מַתְחִיל לִכְאֹב וְהַגָּרוֹן גַּם . כֻּלָּם אוֹמְרִים לִי בְּקוֹל נִרְגָּשׁ : "אַתְּחוֹלָה מַמָּשׁ" . 6 החוברת להיות בריאים מניחה את התשתית לפיתוח תפיסת הבריאות ולרכישת התנהגויות מקדמות בריאות . פרקי החוברת עוסקים בהיבטים התנהגותיים ורגשיים החשובים לקידום בריאות הגוף : פעילות גופנית ומנוחה, תזונה, היגיינה אישית וסביבתית והתנהגות למניעת מחלות עונתיות . תפיסת הבריאות המיושמת בחוברת מתייחסת לבריאות לא רק כהיעדר חולי , אלא גם להיבטים של רווחה גופנית, רווחה נפשית ( אושר, רוגע ורצון לפעול ) ורווחה חברתית . מומלץ לפתוח את הנושא בדיון בסיטואציות המאוירות שבהן מוצגים מאפיינים רגשיים - נפשיים של להיות בריאים ( אושר, שמחה הרגשה טובה ) וגופניים ( כגון, פעילויות גופניות וגם מצבי חולי ) .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר