עמוד:ב58

מְשִׂימָה : מוֹדְדִים אֶת כַּמּוּת הַגֶּשֶׁם יוֹצְאִים לֶחָצֵר עִם מַד הַגֶּשֶׁם . חוֹפְרִים בּוֹר קָטָן בֶּחָצֵר בְּמָקוֹם פָּתוּחַ לַשָּׁמַיִם . . 1 שָׂמִים אֶת מַד הַגֶּשֶׁם בְּתוֹךְ הַבּוֹר . . 2 לְמָחֳרָת, בְּעֶזְרַת סַרְגֵּל הַמְּדִידָה, . 3 בּוֹדְקִים אֶת גֹּבַהּ הַמַּיִם בַּמְּכָל . כּוֹתְבִים בַּטַּבְלָה אֶת גֹּבַהּ הַמַּיִם . . 4 מְרוֹקְנִים אֶת הַמַּיִם וּמַחְזִירִים אֶת מַד גֶּשֶׁם לַמָּקוֹם . . 5 חוֹזְרִים עַל הַמְּדִידָה בְּמֶשֶׁךְ אַרְבָּעָה יָמִים לְפָחוֹת . . 6 כּוֹתְבִים בַּטַּבְלָה אֶת גֹּבַהּ הַמַּיִם בְּכָל מְדִידָה . . 7 כַּמָּה גֶּשֶׁם יָרַד בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן ? . 1 כַּמָּה גֶּשֶׁם יָרַד בַּיּוֹם הָרְבִיעִי ? . 2 אֵיזֶה יוֹם הָיָה הַגָּשׁוּם בְּיוֹתֵר ? . 3 גֹּבַהּ הַמַּיִם בְּמַד הַגֶּשֶׁם מְדִידָה 4מְדִידָה 3מְדִידָה 2מְדִידָה 1מִסְפָּר הַמְּדִידָה גֹּבַהּ הַמַּיִם ( סֶנְטִימֶטְרִים ) 58 לאחר בניית מד הגשם, התלמידים מתנסים במדידת כמות הגשם על פי ההוראות שבמשימה . את המדידות יש לבצע בימים גשומים . לאחר ביצוע המדידות עורכים דיון בתוצאות באמצעות השאלות בתבנית "שיח" . תוצאה תוצאה מסקנה

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר