עמוד:ב56

כְּדֵי לָדַעַת כַּמָּה קַר אוֹ כַּמָּה חַם, מִשְׁתַּמְּשִׁים בְּמַד טֶמְפֶּרָטוּרָה . כְּדֵי לָדַעַת מַהִי עָצְמַת הָרוּחַ, מִשְׁתַּמְּשִׁים בְּמַד רוּחַ . כֵּיצַד אֶפְשָׁר לָדַעַת כַּמָּה גֶּשֶׁם יָרַד ? מִשְׁתַּמְּשִׁים בְּמַד גֶּשֶׁם . מְשִׂימָה : בּוֹנִים מַד גֶּשֶׁם חוֹתְכִים אֶת הַחֵלֶק הָעֶלְיוֹן שֶׁל הַבַּקְבּוּק . זְהִירוּת : הַחִתּוּךְ יֵעָשֶׂה עַל יְדֵי הַמּוֹרָה בִּלְבַד ! מְקַבְּלִים מְכָל וּמַשְׁפֵּךְ . מַדְבִּיקִים נְיַר דֶּבֶק עַל הַשּׁוּלַיִם הַגְּזוּרִים . מַכְנִיסִים אֶת פִּיַּת הַמַּשְׁפֵּךְ אֶל תּוֹךְ הַמְּכָל . זְהִירוּת : הַחִתּוּךְיֵעָשֶׂה עַל יְדֵי הַמּוֹרָה בִּלְבַד ! 1 2 חֶלֶק א : מְכִינִים מְכָל מַד גֶּשֶׁם צִיּוּד : 56 בונים מד גשם במשימה זו התלמידים מתנסים בבניית כלי טכנולוגי - מד גשם ובמדידה של כמות גשם . בדומה למגבלות שיש לחושים במדידת טמפרטורה, קשה לאמוד במדויק בעזרת חוש הראייה את כמות הגשם שירדה . כלי המדידה מספקים לנו מידע מדויק ואובייקטיבי . שימו לב : במדידת כמות הגשם באמצעות מד הגשם מודדים את גובה המים שהצטברו במכל . לפני תחילת הפעילות יש להציג לתלמידים את הציוד ולבקש מהם לתכנן ולבנות בעצמם מכשיר שבעזרתו יוכלו למדוד כמה גשם ירד . ייתכן ולתלמידים יהיו רעיונות משלהם . בהמשך מומלץ להקרין את הסרטון ולהציע להם לבנות את מד הגשם בהתאם להנחיות שמופיעות בסרטון ובמשימה . מומלץ להיעזר בהורים או בתלמידי הכיתות הגבוהות לביצוע הפעילות . הסרטון נמצא באתר במבט חדש, כיתה א, מדור סרטונים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר