עמוד:א19

מְשִׂימָה : כֵּיצַד אֶפְשָׁר לִרְאוֹת טוֹב יוֹתֵר דְּבָרִים קְטַנִּים מְאוֹד ? לִרְאוֹת טוֹב יוֹתֵר חֵלֶק א - מַהִי הַבְּעָיָה ? נַסּוּ לִקרוֹא אֶת שְׁמוֹת הַצְּבָעִים שֶׁל הַפַּרְפַּר שֶׁבַּצִּיּוּר . . 1 הַאִם הִצְלַחְתֶּם ? . 2 • כֵּן • בְּקוֹשִׁי • לֹא יֵשׁ לָנוּ בְּעָיָה : כֵּיצַד אֶפְשָׁר לִרְאוֹת בָּרוּר דְּבָרִים קְטַנִּים מְאוֹד ? הַעֲלוּ רַעֲיוֹנוֹת לְפִתְרוֹן הַבְּעָיָה . אדום אדום אדום אדום אדום אדוםאדום צהוב צהובצהוב צהוב תכלת ירוקירוק תכלת צהוב סגול סגול צהובצהוב חוםחום חום חום חום כתוםכתום סגול כתוםכתום 19 מטרת תת הפרק היא להביא את התלמידים למודעות אודות המגבלה של חוש הראייה בקליטת מידע על עצמים קטנים ו בפתרון ובמוצר הטכנולוגי ( מגדלת ) העוזר להתגבר על מגבלה זו . לפני ביצוע המשימה מומלץ לקרוא את כותרת המשימה ולבחון את הידע של התלמידים בנושא . במשימה שני חלקים : בחלק הראשון התלמידים מתבקשים לקרוא את שמות הצבעים שכתובים בציור . גודל האותיות קטן מאוד ולכן יש להניח שהתלמידים יתקשו לקרוא . לאחר שלב זה מקיימים דיון שבו התלמידים יתארו את הקושי / המגבלה ויציעו פתרונות . משימה זו מסייעת בפיתוח חשיבה יצירתית .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר