עמוד:א17

מִטְפַּחַת הַיּוֹדְעִים אַתֶּם שֶׁ . . . ? מִתְמַצְּאִים בַּסְּבִיבָה מְשִׂימָה : מַדּוּעַ חוּשׁ הָרְאִיָּה חָשׁוּב לָנוּ ? הִסְתַּדְּרוּ בְּזוּגוֹת . . 1 קִשְׁרוּ מִטְפַּחַת עַל הָעֵינַיִם שֶׁל בֵּן הַזּוּג אוֹ בַּת הַזּוּג . . 2 הוֹבִילוּ לֶחָצֵר אֶת בֵּן הַזּוּג אוֹ בַּת הַזּוּג שֶׁהָעֵינַיִם שֶׁלָּהֶם מְכֻסּוֹת . . 3 הִתְחַלְּפוּ בַּתַּפְקִידִים . . 4 הַאִם הִצְלַחְתֶּם לְהַגִּיעַ לַמָּקוֹם בְּעֵינַיִם מְכֻסּוֹת ? . 1 מָה הָיָה הַתַּפְקִיד שֶׁל הֶחָבֵרִים ? . 2 מַדּוּעַ חוּשׁ הָרְאִיָּה חָשׁוּב לָנוּ ? . 3 יֵשׁ אֲנָשִׁים שֶׁלֹּא רוֹאִים אֶת כָּל הַצְּבָעִים . הֵם עִוְּרֵי צְבָעִים . צִיּוּד : 17 תת פרק זה מתמקד בחשיבות שיש לחוש הראייה להתמצאות בסביבה . בעזרת חוש הראייה אנו קולטים מידע על מצבים שיכולים לסכן אותנו ומידע שעוזר לנו ליהנות ולתפקד היטב בסביבה . לפני ביצוע המשימה מומלץ לפתוח בשיח לאיתור תפיסות שגויות : מדוע חוש הראיה חשוב ? מוצע לבקש מהתלמידים לתאר מצבים שבהם חוש הראייה סייע להם להתרחק מסכנה ומצבים שבהם חוש הראייה סייע להם ליהנות . במשימה זו מחלקים את התלמידים לזוגות . בכל זוג יהיה אחד / אחת עם עיניים מכוסות והשני / שנייה יוביל / תוביל למקום מסוים ( לעץ, לגדר, לברזייה, לספסל ) – מובל / ת ומוביל / ה . לאחר ביצוע המשימה אפשר להתחלף בתפקידים . במהלך הפעילות התלמידים שעיניהם מכוסות מתקשים להתמצא בסביבה וכך הם מבינים את החשיבות של חוש הראייה להתמצאות בסביבה . הפעילות מתקיימת בזוגות ופונה לבנים ולבנות כאחד . הפעילות מנוסחת ברבים מטעמי שוויון בין מגדרים . בסיום המשחק חוזרים לכיתה לשיח . התבנית היודעים אתם ש . . . ? נועדה להעשיר ולהרחיב את הידע בנושא זה . מומלץ לחזור לתשובות התלמידים ביחס לשאלה שנשאלה לפני הפעילות ( מדוע חוש הראיה חשוב ? ) ולבחון את תהליך הלמידה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר