עמוד:א16

אָנוּ רוֹאִים בְּעֶזְרַת הָעֵינַיִם . הָעֵינַיִם הֵן אֵיבָרִים שֶׁל חוּש הָרְאִיָּה . חוּשׁ הָרְאִיָּה קוֹלְטִים מֵידָע • חוּשׁ הָרְאִיָּה • מֵידָע • צוּרָה • גֹּדֶל • צֶבַע • תְּנוּעָה אֵיבָרִים : חֲלָקִים שֶׁל הַגּוּף כְּמוֹ רֹאשׁ, עֵינַיִם, יָדַיִם וְרַגְלַיִם . מִלּוֹן : צַיְּרוּ עַל דַּף : צוּרוֹת שׁוֹנוֹת • גְּדָלִים שׁוֹנִים • צְבָעִים שׁוֹנִים מָה רוֹאִים בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרְאִיָּה ? רוֹאִים קְטַנָּה וּ גָּדוֹל . רוֹאִים בְּצֶבַע אָדֹם וְצוּרָה שֶׁל עָגֹל . רוֹאִים תְּנוּעָה שֶׁל וְשֶׁל בַּכְּבִישׁ . גֹּדֶל, צֶבַע, צוּרָה וּתְנוּעָה הֵם סוּגִים שֶׁל מֵידָע . בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרְאִיָּה אָנוּ קוֹלְטִים מֵידָע . 16 קטע מידע זה נועד להמשגה . מה קולטים בעזרת חוש הראייה ומהו איבר חוש הראייה ? מומלץ להקריא את קטע המידע בקול רם . לאחר ההקראה שואלים : מה אנו רואים ? רושמים על הלוח ( או מדביקים בכרטיסיות ) גודל, צבע, צורה ותנועה . לאחר מכן עורכים המשגה "בעזרת חוש הראיה קולטים מידע" . מומלץ להקריא בקול את המילים בכל משפט ולבקש מהתלמידים לומר בקול את מה שמציגות התמונות בכל משפט . למידה בתנועה : מבקשים מהתלמידים להניע איברים שונים בגוף : נסובב את הראש, נפקח ונסגור את העיניים, נזיז את העיניים ימינה ושמאלה, נושיט ידיים קדימה ונוריד אותם למטה, נכופף וניישר את הרגליים . מפנים את התלמידים לרשימת המילים "מילים שלמדנו", קוראים בקול ומתרגלים את השימוש במילים בעזרת בניית משפטים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר