עמוד:ב115

בְּפֶרֶק זֶה לָמַדְנוּ שֶׁבַּקַּיִץ . . . • בְּיִשְׂרָאֵל חַם, הַטֶּמְפֶּרָטוּרוֹת גְּבוֹהוֹת, הַשָּׁמַיִם בְּהִירִים ; • לִפְעָמִים נוֹשֶׁבֶת רוּחַ חַלָּשָׁה ; • אֵין גֶּשֶׁם ; • הַיָּמִים אֲרֻכִּים וְהַלֵּילוֹת קְצָרִים . • בְּנֵי אָדָם מְשַׁנִּים אֶת הִתְנַהֲגוּתָם בַּקַּיִץ : • שׁוֹתִים הַרְבֵּה מַיִם ואוֹכְלִים מַאֲכָלִים קְרִירִים ; • מְקָרְרִים אֶת הַגּוּף בַּבְּרֵכָה אוֹ בַּיָּם ; • מְקָרְרִים אֶת הַבָּתִּים . • בַּעֲלֵי הַחַיִּים מְשַׁנִּים אֶת הִתְנַהֲגוּתָם בַּקַּיִץ : • פְּעִילִים בְּשָׁעוֹת קְרִירוֹת ( בַּלַּיְלָה אוֹ מֻקְדָּם בַּבֹּקֶר ) ; • מְקָרְרִים אֶת הַגּוּף אוֹ נָחִים בַּצֵּל ; • וְיֵשׁ כָּאֵלֶּה הַיְשֵׁנִים כָּל הַקַּיִץ ( תַּרְדֵּמַת קַיִץ ) . • רֹב הַצְמָחִים בִּשְׂדֵה הַבַּר יְבֵשִׁים ; • פֵּרוֹת רַבִּים מַבְשִׁילִים . פְּעֻלּוֹת שֶׁבִּצַּעְנוּ . . . • אָסַפְנוּ וְעָרַכְנוּ מֵידָע עַל מֶזֶג הָאֲוִיר בְּעֶזְרַת מְדִידוֹת וְתַצְפִּיּוֹת ; • סִכַּמְנוּ תַּצְפִּיּוֹת מֶזֶג אֲוִיר בְּטַבְלָה ; • עָרַכְנוּ תַּצְפִּיּוֹת בִּצְמָחִים וּבְבַעֲלֵי חַיִּים ; • עָרַכְנוּ הַשְׁוָאוֹת וְהִסַּקְנוּ מַסְקָנוֹת . 115 אפשר להשתמש בהיגדי הסיכום לפעולות של הערכה : להכין פריטים של נכון / לא נכון, פריטי של השלמת מילים, ציור תופעה וכדומה . כמשימת הערכה מוצע לבקש מהלומדים להכין את דף העונה ( בצילום, איור, ציור ובמלל ) עם מאפיינים שנלמדו או אחרים ששייכים לעונה . מומלץ להקריא בקול את המשפטים ולבקש מהתלמידים להשלים בקול את מושגי המפתח .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר