עמוד:א14

פַבְּלוֹ פִּיקָסוֹ הָיָה צַיָּר וּפַסָּל סְפָרַדִּי מְפֻרְסָם . בְּיַלְדוּתוֹ הוּא הָיָה יֶלֶד פֶּלֶא . שָׁנִים רַבּוֹת הוּא צִיֵּר דְּמוּיוֹת שׁוֹנוֹת בְּכָחֹל וּבְוָרֹד . מְאֻחָר יוֹתֵר הוּא צִיֵּר דְּמוּיוֹת גְּזוּרוֹת לִמְרֻבָּעִים . אֶת הָרַגְלַיִם, הַיָּדַיִם, הָעֵינַיִם וְהָאַף הֵנִיחַ בִּמְקוֹמוֹת אֲחֵרִים . חֵלֶק א : חוֹקְרִים צִיּוּר שֶׁל פִּיקָסוֹ שֵׁם הַצִּיּוּר הַזֶּה שֶׁל פִּיקָסוֹ הוּא שְׁלוֹשֶׁת הַנַּגָּנִים . הֵעָזְרוּ בְּחוּשׁ הָרְאִיָּה : בְּאֵילוּ צְבָעִים הִשְׁתַּמֵּשׁ פִּיקָסוֹ ? מְשִׂימָה : לְצַיֵּר כְּמוֹ פִּיקָסוֹ מָה רוֹאִים בַּצִּיּוּר ? . 1 מָה מוּזָר בַּצִּיּוּר ? . 2 חַפְּשׂוּ אֶת הַנַּגָּנִים בַּצִּיּוּר . . 3 חַפְּשׂוּ כֶּלֶב בַּצִּיּוּר . . 4 14 חוש הראייה הוא החוש החשוב ביותר לציירים . בעזרת חוש הראייה הם יכולים להשתמש בצבעים המתאימים, לצייר פרטים בגדלים שונים ולצייר צורות שונות . בחרנו בפיקסו, בגלל האופי הבלתי שגרתי של הציורים . הציור שנבחר מזמן יישום ההבנה שבעזרת חוש הראייה קולטים צבעים, צורות וגדלים . בסגנון הציור הייחודי שלו, פיקסו מפרק את הדמות לחלקים ומרכיב מחדש בצורה לא שגרתית . סגנון זה מעביר מסר שצַיָּר מצייר את מה שהוא מרגיש, ולאו דווקא את מה שהוא רואה . אפשר לדון עם הילדים על משמעות השימוש בצבע בציורים . כחול ואפור מסמלים עצב וצבעי הוורוד והכתום מסמלים שמחה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר