עמוד:א12

קוֹלְטִים מֵידָע 2 . בְּאֵיזֶה חוּשׁ נֶעֱזַרְתֶּם כְּדֵי לְזַהוֹת אֶת הצּוּרוֹת, הַגְּדָלִים וְהַצְּבָעִים שֶׁל אַבְנֵי הַלֶֶּגוֹ ? לְפִי הַגֹּדֶללְפִי הַצּוּרָהלְפִי הַצֶּבַע 1 . מַיְּנוּ אֶת אַבְנֵי הַלֶֶּגוֹ לִקְבוּצוֹת שָׁלֹשׁ פְּעָמִים : חֵלֶק א - מְמַיְּינִים הָנִיעוּ אֶת מְכוֹנִית הַצַּעֲצוּעַ . . 1 הִסְתַּכְּלוּ לְאָן הַמְּכוֹנִית נָעָה . . 2 בְּאֵיזֶה חוּשׁ נֶעֱזַרְתֶּם כְּדֵי לִרְאוֹת לְאָן הַמְּכוֹנִית נָעָה ? . 3 חֵלֶק ב - מֵנִיעִים מְשִׂימָה : מָה קוֹלְטִים בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרְאִיָּה ? בְּעֶזְרַת מָה זִהִיתֶם צוּרוֹת, גְּדָלִים, צְבָעִים וּתְנוּעָה ? • טַּעַם • רְאִיָּה • שְּׁמִיעָה • רֵיחַ • מַּגָּע • טַּעַם • רְאִיָּה • שְּׁמִיעָה • רֵיחַ • מַּגָּע צִיּוּד : 12 תת הפרק מרחיב את משמעות המושג "לראות" למושג "לקלוט מידע" ומתמקד בחשיבות חוש הראייה ובִתִפקודו . חשוב להשתמש בשני המושגים הללו בסמיכות לצורך הבניית המשמעות . המידע שחוש הראייה קולט הוא : גודל, צורה, צבע ותנועה . יש להביא את התלמידים להבנה שבעזרת חוש הראייה קולטים מידע על צורות, מראות, צבעים ותנועה . במשימה משולבת מיומנות המיון . המיון נערך בשלושה סבבים : בכל פעם ממיינים בעזרת תכונה אחרת - פעם לפי הצבע, פעם לפי הצורה ופעם לפי הגודל . אם אין בנמצא אבני לגו, אפשר לבקש למיין את החפצים שבקלמר - פעם על פי הגודל, פעם על פי הצורה ופעם על פי הצבע . שימו לב : גם חוש המגע קולט מידע על צורות וגדלים . על כך התלמידים ילמדו בפרק של חוש המגע .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר