עמוד:ב35

בַּעֲלֵי חַיִּים מָה רוֹאִים בְּעוֹנַת הַסְּתָו ? אֵילוּ בַּעֲלֵי חַיִּים פְּעִילִים בַּסְּתָו ? . 1 בַּמֶּה הֵם פְּעִילִים ? . 2 בַּשָּׁמַיִם צִפּוֹרִים נוֹדְדוֹת, מֵאֲרָצוֹת קָרוֹת אֶל אֲרָצוֹת חַמּוֹת . הַחֶלְזוֹנוֹת הָרְדוּמִים מְחַכִּים לַגְּשָׁמִים . הַנַּחְלִיאֵלִי הַזָּרִיז מַעְלָה מַטָּה זָנָב מֵזִיז . בֶּחָצֵר הַרְבֵּה שְׁבִילִים שֶׁל שַׁיְּרוֹת הַנְּמָלִים . 35 התבוננות בהתנהגותם של בעלי חיים מלמדת גם היא על בוא הסתיו . במשימות הבאות נעסוק בשתי תופעות מרכזיות : נדידת הציפורים והתנהגות נמלים . מקריאים את הכתוב ומקיימים בכיתה, בעזרת השאלות שבתבנית, דיון מקדים על התנהגות בעלי חיים בסתיו . למידה בתנועה : בקשו מהתלמידים לעוף כמו ציפורים, לרוץ כמו נחליאלי, ללכת כמו הנמלים בשיירה, לסגור את כף היד כאגרוף ולקבל צורה דמויית חלזון .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר