עמוד:ב105

מָה לָמַדְנוּ ? מְשִׂימָה : מַהוּ אֹרֶךְ הַיּוֹם בַּקַּיִץ ? אֹרֶךְ הַיּוֹם וְהַלַּיְלָה בַּקַּיִץ חֵלֶק א : זְרִיחָה וּשְׁקִיעָה בִּדְקוּ בָּעִתּוֹן, בָּאִינְטֶרְנֶט אוֹ בְּלוּחַ שָׁנָה : . 1 בְּאֵיזוֹ שָׁעָה הַשֶּׁמֶשׁ זוֹרַחַת הַיּוֹם ? . 2 בְּאֵיזוֹ שָׁעָה הַשֶּׁמֶשׁ שׁוֹקַעַת הַיּוֹם ? . 3 חֵלֶק ב : אֹרֶךְ הַיּוֹם בָּאָבִיב וּבַקַּיִץ בָּאָבִיב : חִזְרוּ לְעַמּוּד 84 וּבִדְקוּ : שְׁעַת הַזְּרִיחָה : שְׁעַת הַשְּׁקִיעָה : . 1 חַשְּׁבוּ : אֹרֶךְ הַיּוֹם בָּאָבִיב שָׁעוֹת . . 2 בַּקַּיִץ : שְׁעַת הַזְּרִיחָה : שְׁעַת הַשְּׁקִיעָה : . 1 חַשְּׁבוּ : אֹרֶךְ הַיּוֹם בַּקַּיִץ שָׁעוֹת . . 2 חֵלֶק ג : מַסִּיקִים מַסְקָנוֹת בַּקַּיִץ מַחְשִׁיךְמֻקְדָּם / מְאֻחָר יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בָּאָבִיב . . 1 בַּקַּיִץ הַיָּמִים מִתְאָרְכִים וְהַלֵּילוֹת מִתְקַצְּרִים . בַּקַּיִץ הַיּוֹם אָרֹךְ יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בָּאָבִיב . בַּקַּיִץ הַלַּיְלָה קָצָר יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בָּאָבִיב . 105 שינוי באורך היום והלילה הוא אחד ממאפייני הקיץ . בקיץ הימים מתארכים והלילות מתקצרים . היום הארוך ביותר בקיץ חל ב - 21 ביוני . מתאריך זה ואילך הלילות מתארכים והימים מתקצרים . התלמידים יבצעו את המשימה בבית בעזרת מבוגרים . מומלץ לקשר זאת לחיי היומיום, באמצעות שאלות כמו : מה אתם עושים בשעת השקיעה ? מה אתם עושים בשעה הזו בחורף ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר