עמוד:ב30

מְגַדְּלִים אֶת בְּצַל הַגִּנָּה בָּצָל צֶמַח מוּגָן פְּרָחִים גִּבְעוֹל שָׁרָשִׁים בְּצַל הַגִּנָּה שֶׁאָנוּ אוֹכְלִים הוּא קָרוֹב מִשְׁפָּחָה שֶׁל צֶמַח הֶחָצָב . מְשִׂימָה : מְגַדְּלִים אֶת בְּצַל הַגִּנָּה הָנִיחוּ אֶת הַבָּצָל בְּתוֹךְ כּוֹס מַיִם, בְּמָקוֹם מוּאָר . . 1 עִרְכוּ תַּצְפִּיוֹת עַל הַבָּצָל . . 2 צַיְּרוֹ : מָה קָרָה לַבָּצָל ? . 3 תַּצְפִּית שְׁנִיָה, תַּצְפִּית רִאשׁוֹנָה תַּצְפִּית שְׁלִישִׁית, כַּעֲבֹר __ יָמִים כַּעֲבֹר __ יָמִים גָּדַל קָטַן לֹא הִשְׁתַּנָּה מָה קָרָה לְמִסְפָּר הֶעָלִים ? . 4 30 כיוון שהחצב הוא צמח מוגן, אי אפשר להביאו לכיתה, אבל אפשר ללמוד עליו בעזרת תצפית בבצל הגינה הקרוב לחצב . בחלקו הראשון של המדריך למורה . יש הנחיות והערות נוספות לפעילות זו . מטרת הפעילות היא שהתלמידים יעקבו אחר צמיחת העלים של בצל הגינה ויכירו את איבריו . לפני הפעילות בכיתה חשוב לחשוף בצלים לאור השמש, עד שהעלים הירוקים עומדים להציץ מתוכם . בכיתה יש להעמידם במקום מואר ולעקוב במשך שבועיים עד חודש אחר ההתארכות וכמות העלים והשורשים . בסוף התצפיות אפשר לחתוך את הבצל לאורכו, לכסות בניילון נצמד / שקוף ( כדי למנוע צריבות ) ולזהות את האיברים השונים של הבצל . אפשר גם להפריד את אחד העלים הירוקים עד הבסיס ולהראות שהגלדים הם החלק התחתון של העלים הירוקים . מסקנה

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר