עמוד:ב103

אַחֲרֵי שֶׁנִּלְמַד – נֵדַע . . . לְתָאֵר אֶת מֶזֶג הָאֲוִיר בַּקַּיִץ ; לְתָאֵר מָה קוֹרֶה לְאֹרֶךְ הַיּוֹם וְהַלַּיְלָה בַּקַּיִץ ; לְתָאֵר אֶת פְּעִילוּת הָאָדָם בַּקַּיִץ ; לְתָאֵר מַה קוֹרֶה לַצְּמָחִים וּלְבַעֲלֵי הַחַיִּים בַּקַּיִץ . מֻשָּׂגִים שֶׁנִּלְמַד קְרִינַת שֶׁמֶשׁ ; מְנִיפָה, מְאַוְרֵר וּמַזְגָן ; קוֹצִים ; זְרָעִים ; תַּרְדֵּמַת קַיִץ . פְּעֻלּוֹת שֶׁנֵּדַע לַעֲשׂוֹת לַעֲרֹךְתַּצְפִּית ; לְבַצֵּעַמְדִידוֹת ; לְאַרְגֵּן מֵידָע בְּטַבְלָה ; לַעֲרֹךְהַשְׁוָאָה ; לְהַסִּיק מַסְקָנוֹת . 103 האיור מעגל עונות השנה נועד לסייע לתלמידים לבנות את ההבנה של מחזוריות עונות השנה, כאשר הקיץ הוא חלק ממנה . מפנים את תשומת לב הלומדים לגזרה של הקיץ שמופיעה באיור, ומסתכלים שוב על מעגל עונות השנה השלם ( בתחילת החוברת ) . בפתיחת הפעילות מתייחסים לשאלות הבאות : אילו סימני קיץ מופיעים באיור השלם של מעגל עונות השנה ? האם התלמידים ראו או חוו סימנים אלה ? מה היו רוצים לדעת על הקיץ ? מומלץ גם לערוך השוואה בין מאפייני הקיץ לבין מאפייני החורף כפי שבאים לידי ביטוי באיור .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר