עמוד:ב26

מָה לָמַדְנוּ ? בַּסְּתָו הָאֲוִיר מִתְקָרֵר, נוֹשְׁבוֹת רוּחוֹת וְיוֹרֵד הַיּוֹרֶה ( הַגֶּשֶׁם הָרִאשׁוֹן ) . בַּסְּתָו בְּנֵי הָאָדָם לוֹבְשִׁים בְּגָדִים חַמִּים וּמְכִינִים אֶת הַבַּיִת לַיָּמִים הַקָּרִים . מְשִׂימָה : כֵּיצַד מִתְנַהֲגִים בַּסְּתָו ? הָאָדָם בַּסְּתָו אֵיךְ אָנוּ מִתְנַהֲגִים בַּסְּתָו ? . 1 אֵילוּ פְּעֻלוֹת אָנוּ עוֹשִׂים בַּסְּתָו ? . 2 כֵּיצַד אָנוּ מְאַרְגְּנִים אֶת הַבַּיִת וְהַסְּבִיבָה בַּסְּתָו ? . 3 מָה אַתֶּם מַצִּיעִים לְאַיָה לַעֲשׂוֹת בַּסְּתָו . . . ? בַּסְּתָו הָאֲוִיר מִתְקָרֵר וְיוֹרֵד גֶּשֶׁם רִאשׁוֹן ( הַיּוֹרֶה ) . קַר בַּחוּץ הַיּוֹרֶה מַגִּיעַ קַר בַּבַּיִת נוֹשֶׁבֶת רוּחַ עִם אָבָק הַיָּמִים מִתְקַצְּרִים פּוֹתְחִים מִטְרִיָּה לוֹבְשִׁים סְוֶדֶר סוֹגְרִים חַלּוֹנוֹת מַדְלִיקִים אוֹר מִתְכַּסִּים בִּשְׂמִיכָה מִתְחוּ קַו בֵּין שְׁנֵי הַטּוּרים . כַּאֲשֶׁר . . . 26 נושא זה עוסק בהתנהגות של בני האדם בסתיו : שינוי בלבוש, ארגון הבית והסביבה . מוצע להפנות את תשומת לבם של התלמידים לכך שהשינוי בהתנהגות הוא תוצאה של השינוי במזג האוויר . מטרתה הבסיסית של השאלה "מה אתם מציעים לאיה לעשות כש… ? " היא לבדוק שהתלמידים מבינים את השלכות השינויים על התנהגות בני האדם, מתוך חיי היומיום . אפשר למתוח יותר מקו אחד מאותה נקודה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר