עמוד:ב25

מְשִׂימָה : מַהוּ אֹרֶךְ הַיּוֹם בַּסְּתָו ? אֹרֶךְ הַיּוֹם וְהַלַּיְלָה בַּסְּתָו חֵלֶק א : זְרִיחָה וּשְׁקִיעָה בִּדְקוּ בָּעִתּוֹן, בָּאִינְטֶרְנֶט אוֹ בְּלוּחַ הַשָּׁנָה : . 1 א . בְּאֵיזוֹ שָׁעָה הַשֶּׁמֶשׁ זוֹרַחַת הַיּוֹם ? ב . בְּאֵיזוֹ שָׁעָה הַשֶּׁמֶשׁ שׁוֹקַעַת הַיּוֹם ? חֵלֶק ב : אֹרֶךְ הַיּוֹם בַּסְּתָו חַשְּׁבוּ אֶת אֹרֶךְ הַיּוֹם : שָׁעוֹת . . 2 שֶׁמֶשׁ זוֹרַחַת • שֶׁמֶשׁ שׁוֹקַעַת • אֹרֶךְהַיּוֹם • אֹרֶךְהַלַּיְלָה בַּסְּתָו הַלֵּילוֹת הוֹלְכִים וּמִתְאָרְכִים וְהַיָּמִים הוֹלְכִים וּמִתְקַצְּרִים . שְׁקִיעָהזְרִיחָה הַיּוֹדְעִים אַתֶּם שֶׁ . . . ? 25 התלמידים יבצעו את המשימה בבית בעזרת מבוגרים . מומלץ לקשר זאת לחיי היומיום, באמצעות שאלות כמו : מה אתם עושים בשעת השקיעה ? מה אתם עושים בשעה הזו בקיץ ? כדאי לשים לב שבעונת הסתיו יש הזזה של השעון ( שעון חורף ) . שימו לב שאורך היום אינו קבוע . בסתיו הימים הולכים ומתקצרים . אורכם של ימי הסתין קצרים משל הקיץ . מומלץ לערוך מעקב כמה ימים כדי להתוודע למגמת התקצרות הימים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר