עמוד:ב24

מְשִׂימָה : מֶזֶג הָאֲוִיר בַּסְּתָו 50 40 30 20 10 0 תַּאֲרִיךְ הַקִּיפוּ אֶת הַתְּמוּנוֹת הַמַּתְאִימוֹת : מַרְאֵה הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם בְּהִירִים שָׁמַיִם מְעֻנָּנִים חֶלְקִית שָׁמַיִם מְעֻנָּנִים הַגֶּשֶׁם לֹא יוֹרֵד גֶּשֶׁם רוּחַ חַלָּשָׁה מְטַפְטֵף גֶּשֶׁם רוּחַ חֲזָקָה רוּחַ סְעָרָה יוֹרֵד גֶּשֶׁם חָזָק הָרוּחַ אֵין רוּחַ הַטֶּמְפֶּרָטוּרָה הַיּוֹם : הַטֶּמְפֶּרָטוּרָה בַּחוּץ בַּצֵּל : מַעֲלוֹת קַר מְאוֹד קַר קָרִיר חַם חַם מְאוֹד 24 הטבלה שלפניכם מיועדת להבנייה של מיומנות של סיכום מידע בטבלה . יש לשוחח עם התלמידים על העמודות והשורות שבטבלה . טבלה כזו מתאימה לסיכום נתונים שנאספים ביום אחד של מדידה . להזכירכם, מכיוון שבעונת הסתיו ( ובהמשך גם בעונות הבאות ) התלמידים מבצעים ימי מדידה אחדים, יש לארגן את כל הנתונים בטבלאות המסכמות שבסוף החוברת ( עמוד 116 ) . הערה חשובה : אנו ממליצים לצפות ולתעד את נתוני מזג האוויר במשך כמה ימים בסתיו ( וכך גם בשאר העונות ) , כדי לקבל תמונה מייצגת של מאפייני כל עונה ( ולא של יום מקרי ) . אל תשכחו להפנות את התלמידים לטבלאות מזג האוויר שבסוף החוברת , ולתעד בהן את תוצאות התצפיות והמדידות של כל הימים . המידע שיצטבר שם יהווה בסיס לדיון מסכם בנושא עונות השנה . מתחת לאיור מד הטמפרטורה התלמידים כותבים מה הטמפרטורה ומקיפים את המילה הנכונה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר