עמוד:ב19

הַכְנִיסוּ בּוֹ בַּזְּמַן : יָד אַחַת לְקַעֲרַת הַמַּיִם הַיְּמָנִית . יָד שְׁנִיָּה לְקַעֲרַת הַמַּיִם הַשְֹמָאלִית . הַמְתִּינוּ מְעַט . הַעֲבִירוּ אֶת שְׁתֵּי הַיָּדַיִם בְּבַת אַחַת לְקַעֲרַת הַמַּיִם הָאֶמְצָעִית . הַאִם אֶפְשָׁר לָדַעַת אִם הַמַּיִם חַמִּים אוֹ קָרִים לְפִי הַתְּחוּשָׁה ? . 1 אֵיךְ אֶפְשָׁר בִּמְדֻיָּק לָדַעַת כַּמָּה חַם אוֹ כַּמָּה קַר ? . 2 מָה אַתֶּם חָשִׁים בְּכָל יָד ? יַד יָמִין : חַם קַר יַד שְׂמֹאל : חַם קַר מָה אַתֶּם חָשִׁים בְּכָל יָד ? יַד יָמִין : חַם קַר יַד שְׂמֹאל : חַם קַר 12 19 בעקבות ההתנסות, התלמידים מגלים שאין אחידות בתשובות ביחס לשאלה : האם המים קרים או חמים ? ההבדלים האישיים ( ובין שתי הידיים ) מעלים את השאלה : כיצד נוכל לדעת אם חם או קר ? הפתרון הטכנולוגי לצורך זה הוא שימוש בכלי מדידה שמציג תוצאות אובייקטיביות ומדויקות . כאן המקום להביא דוגמאות של כלי מדידה אחרים שבהם משתמשים בחיי היומיום : שעון, סרגל, מאזניים ועוד .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר