עמוד:ב13

תּוֹפָעוֹת מֶזֶג אֲוִיר אֶפְשָׁר לְהִתְבּוֹנֵן בַּשָּׁמַיִם וְלִרְאוֹת אֶת הָעֲנָנִים . אֶפְשָׁר לָחוּשׁ אֶת הָרוּחַ וְגַם לִשְׁמֹעַ אוֹתָהּ . אֶפְשָׁר לִרְאוֹת וְלִשְׁמֹעַ אִם יוֹרֵד גֶּשֶׁם . אֶפְשָׁר לְהַרְגִּישׁ חֹם אוֹ קֹר . כְּדֵי לִמְדֹּד אֶת עָצְמַת הָרוּחַ ( מְהִירוּת הָרוּחַ ) , מִשְׁתַּמְּשִׁים בְּמַד רוּחַ . מַד טֶמְפֶּרָטוּרָהמַד גֶּשֶׁםמַד רוּחַ כְּדֵי לִמְדֹּד כַּמָּה גֶּשֶׁם יוֹרֵד, מִשְׁתַּמְּשִׁים בְּמַד גֶּשֶׁם . כְּדֵי לִמְדֹּד כַּמָּה קַר אוֹ חַם, מִשְׁתַּמְּשִׁים בְּמַד טֶמְפֶּרָטוּרָה . אֲבָל . . . 13 חשוב לבצע מדידות מזג אוויר לפחות פעם בשבוע . התלמידים ירשמו את התוצאות בטבלאות שבסוף החוברת . הנתונים שייאספו בטבלאות יאפשרו להסיק מסקנות אודות המאפיינים של כל עונה, להשוות את העונות ולהתרשם מהשינויים החלים במעבר מעונה לעונה . מקיימים דיון בכיתה על הסובייקטיביות של התחושות שאנו קולטים באיברי החושים, ובעקבות כך מדגישים את חשיבות השימוש במכשירי מדידה כדי לקבל מידע מדויק על מזג האוויר . תת פרק זה עוסק במאפייני מזג האוויר : הרוח והטמפרטורה, והפתרונות הטכנולוגיים למדידתם ( מד רוח ומד טמפרטורה ) . עד כה תיאור מאפייני מזג האוויר נעשה באמצעות החושים . בפעילויות הבאות מודדים את מזג האוויר באמצעות מכשירי מדידה, שהם אובייקטיביים ואינם תלויים בתחושות האדם . מומלץ להציג לתלמידים כלי מדידה שהם מכירים, למשל סרגל . כלי מדידה הם כלים טכנולוגיים שפיתח האדם לצורך מדידה מדויקת .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר