עמוד:88

88 הבהרות מתודיות בכיתות היסוד אין מתייחסים לקבוצות המזון ( כגון : קבוצת הלחם ומוצריו, קבוצת הירקות והפירות ) • ולרכיבי המזון ( חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים ) . קבוצות המזון ורכיבי המזון נלמדים בהרחבה בכיתה ה' . יחד עם זאת, כדי לקדם הרגלי תזונה מקדמי בריאות כבר מגיל צעיר חשוב לאמץ הרגלים של אכילת מזון מגוון . ההנחה היא שאכילת מזון מגוון עתידה לספק לגוף את רכיבי המזון הדרושים לקיומו ולתפקודו . המשימה מה אכלתי במשך יום אחד ? נועדה להעלות את המודעות לקיומם של מגוון מזונות במטרה • להקנות הרגלים לצריכת מזון מגוון . הצורך במזון מגוון נועד לספק לגוף את רכיבי המזון ( אבות המזון ) הדרושים לגוף לצורך תפקודו . אין לצפות מילדים בגיל זה לתכנן לבד את הארוחות . יחד עם זאת, חשוב להביא למודעות את החשיבות של אכילת מזון מגוון שכולל פחמימות, חלבונים ( בשר, דגים, קטניות, ביצים ומוצרי חלב ) , פירות וירקות, מעט שומן וכן להמעיט באכילת ממתקים . המשימה אוכלים מגוון נועדה לבחון / להעריך את ההבנה של התלמידים בנושא תזונה מקדמת בריאות . • המשימה מאפשרת להביא לידי ביטוי בציור ובמלל את יישום עקרונות התזונה הנבונה שנלמדו במשימה מה אכלתי במשך יום אחד ? המשימה כמה מים שתיתי היום ? נועדה להעלות למודעות את הרגלי צריכת המים היומית שלהם . • ילדים בגילאי 6 – 8 אמורים לספק לגופם לפחות 5 כוסות מים . בימים חמים ולאחר פעילות גופנית מאומצת יש להגדיל את כמות המים . חשוב לעודד שתיית מים ולא מיצים שכן המיצים מכילים סוכר ולעיתים גם חומרים משמרים . המשימה שומרים על המזון נועדה להביא למודעות ולהבנה על גורמים לקלקול מזון ( חיידקים ) ועל • דרכים לשמירה על המזון ( אחסון במקום מתאים, עטיפת המזון, בדיקת הטריות ) . חשוב ביותר לקרוא על גבי תווית המוצר את תאריך התפוגה . המשימה מתכננים ואוכלים ארוחת בוקר טעימה ובריאה נועדה לסכם את הפרק באמצעות תכנון • ארוחת בוקר בריאה - הילדים יתכננו אילו מוצרי מזון יביאו מהבית וכן את כלי אוכל . מחקרים מצביעים שילדי ישראל אינם אוכלים ארוחת בוקר מזינה . מומלץ לאמץ את ההצעה של אכילה משותפת לפחות פעם או פעמיים במשך השבוע, ולא רק במסגרת הפעילות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר