עמוד:74

74 פרק רביעי : הקיץ הגיע תת ציוני דרך מיומנויותמשימות לימודיות פרק מדעי החיים ת ר וב ח ה ם ו כ י ס ארגון מידע בטבלה : טבלאות מזג אוויר עונתיות, עמודים : 116 - 119 ייצוג ממצאים בטבלאות מוכנות, השוואה והסקת מסקנות  מאפייני מזג האוויר  תופעות מחזוריות בעולם החי - צמחים ובעלי חיים : פריחה, השלמת תרשים : משימה תרדמה לסיכום עונות השנה, עמוד : 120 ייצוג מידע בתרשים פעילות מתוקשבת : מי יוצא דופן ? עמוד : 120 זיהוי מאפייני העונות הבהרות מתודיות פתיחה הפרק נפתח בשיר "קיץ" ( אחינו הקטן ) שכתבה והלחינה נעמי שמר . השיר מתאר סימנים שונים של קיץ : כרם שענביו מבשילים, חופש, צחוק, פעילות בחוץ, חוף הים, עפיפונים ועוד . השיר מבטא את השמחה שבה מקבלים הילדים את בוא הקיץ . מומלץ ללמד את התלמידים את השיר ולשיר אותו, וכך ליצור את אווירת ימי הקיץ ( ואפשר כמובן לבחור בשיר אחר ) . יש להפנות את התלמידים לאיור השלם של מעגל עונות השנה ( בתחילת החוברת מעגל עונות השנה ) , ולבחון את הקיץ במסגרת השנה כולה . חשוב לשקף את מאפייני הקיץ בסביבת הלמידה : להאזין למוזיקה ( ארבע העונות ) , לשיר שירים הקשורים בקיץ, לתלות בסביבת הלמידה ציורי ילדים שמתארים את מראה הקיץ, להביא יצירות אמנות או תמונות הקשורות לקיץ, להניח בסביבה ספרי ילדים וספרי מידע שקשורים בקיץ, להכין עבודות יצירה הקשורות בקיץ ובצבעיו ( למשל מזרעים של צמחים ) ועוד . א . מזג האוויר בפרק הקיץ העיסוק במזג האוויר מצטמצם בהשוואה לעונות השנה הקודמות . יחד עם זאת, רצף הפעילויות בחלק זה דומה לרצף שאותו חוו התלמידים בשאר הפרקים : קליטה בעזרת החושים את מאפייני מזג האוויר ובהמשך מדידות וכתיבת נתוני המדידה בטבלת מזג האוויר העונתית .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר