עמוד:49

49 פרק ראשון : הסתיו הגיע תת ציוני דרך מיומנויותמשימות לימודיות פרק מדעי החיים יו ת ס ב ם יי ח י ל ע ב ו ם י ח מ צ משימת חקר ( תצפית ) : מראה זיהוי צמחי בר הסביבה בסתיו, עמוד : 27 איסוף ממצאים באמצעות ביצוע תצפית, תיאור ממצאים וייצוג חזותי שלהם, השוואה והסקת מסקנות  מגוון צמחים ובעלי חיים  תופעות מחזוריות בעולם החי - צמחים ובעלי חיים : שלכת, הופעה של מגוון צמחים ובעלי חיים, נדידת עופות  מבנה צמחים ובעלי חיים : מבנה צמחים : שורש, גבעול, עלה, פרח, פרי זרע מבנה חיים : מבנה גוף, איברי תנועה, כסות גוף משימת חקר : צמחים פורחים בסתיו, עמוד : 28 משימות חקר ( תצפיות ) : היכרות עם חצב ובצל הגינה, עמודים : 29 - 30 משימה אוריינית : פירות בסתיו, עמוד : 31 משימת חקר ( סיור ותצפית ) : בודקים עלים בסתיו, עמודם : 33 - 34 משימה אוריינית : קריאה וכתיבה : מה רואים בעונת הסתיו ? עמוד : 35 זיהוי תוך צפייה בתמונות משימת חקר ( תצפית ) : מתבוננים זיהוי בעלי חיים בנמלים, עמודים : 36 - 38 זיהוי איברי גוף של בעלי חיים איסוף וזיהוי ממצאים באמצעות ביצוע תצפית, תיאור ממצאים וייצוג חזותי שלהם, השוואה והסקת מסקנות משימה אוריינית : קריאה : ציפורים נודדות, עמוד : 39 משימת חקר ( תצפית ) : מתבוננים בנחליאלי, עמודים : 40 - 41 משימה מתוקשבת : סימני הסתיו, זיהוי מאפייני העונה עמוד : 41 הבהרות מתודיות תכליתו של פרק זה היא התבוננות בתופעות שונות הקשורות בסתיו ומעקב אחר השינויים המתחוללים בסביבה כדי להכיר את מאפייניו . בארץ הסתיו קצר ומשמש כמעבר לעונת החורף . אולם לאחר הקיץ החם והארוך, לסתיו משמעות רבה לבעלי חיים, לצמחים ולבני אדם . התלמידים כבר למדו על הסתיו בגן הילדים, אולם הפעם נעמיק ברבדים מדעיים וטכנולוגיים נבחרים . מוצע ליצור בכיתה אווירה של סתיו בדרכים נוספות . למשל, להאזין למוזיקה ( ארבע העונות של • ויוולדי ) ולשיר שירי סתיו ; להקים פינת מזג אוויר ולתלות בה ציורי ילדים ויצירות אמנות המתארים את הסביבה בסתיו, להניח בפינה ספרי ילדים הקשורים בסתיו, ספרי מידע, מגדירי צמחים, מגדירי ציפורים ועוד ; להכין עבודות יצירה שקשורות בסתיו ובצבעיו . בעונת הסתיו מאפייני מזג האוויר אינם עקביים : לעתים השמיים בהירים ולעתים מעוננים, לעתים •

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר