עמוד:42

42 זוכים לתזונה בטוחה . באמצעות חוש הטעם וחוש הריח הם מבחינים במרכיבים הכימיים של המזון ובהתאם הם ניזונים ממנו או מתרחקים ממנו . המשימה איזה טעם אנחנו מעדיפים ? נועדה לפתח מיומנות של קריאת נתונים מתוך גרף עמודות . • במשימה נעשית הוראה מפורשת של מיומנות קריאת נתונים והסקת מסקנות . סיכום חוברת את החוברת מסכמת המשימה קולטים מידע מהסביבה בעזרת החושים . המשימה נועדה להביא את • תלמידים להבנה שפעולה משולבת של החושים תורמת לנו לתפקוד ולהתמצאות בסביבה . החושים הם כמו "חלונות לעולם", שדרכם אנו קולטים גירויים מהסביבה ומתנהגים בהתאם . הודות לחושים אנו מתמצאים בסביבה, נהנים ממראות טבע מופלאים, מצלילים נעימים, מריחות ומטעמים ערבים לחך וממגע נעים של אנשים אהובים . החושים מאפשרים לנו גם לזהות מצבי סכנה, להימנע מרעש צורם או לדחות מזון תפל . משימה זו יכולה לשמש להערכת לומדים . לסיכום החוברת, מומלץ להכין ספר חושים אישי שבו יציגו התלמידים תמונות, עצמים, חומרים, • ביחס לכל אחד מהחושים . למשל, בהקשר לחוש הראייה, מוצע להזמין אותם להוסיף מראות, צבעים, תמונות של דברים שהם אוהבים . ספר החושים יכול לשמש כתוצר למידה . מיפוי פעילויות ומיומנויות הטבלה הבאה מציגה מיפוי פעילויות ומיומנויות בזיקה לתכנית הלימודים . סיכום ציוני דרךמיומנויותמשימות לימודיות החוברת מדעי החיים וטכנולוגיה ה ל ו ע פ ב ם י ש ו ח משימה אוריינית : קולטים מידע מהסביבה בעזרת החושים, עמודים : 58 – 59 הפקת מידע מקטע מידע . ארגון מידע בטבלה, השוואה והסקת מסקנות קליטת מידע מהסביבה על ידי החושים : •  ראייה, שמיעה, מגע, ריח, טעם חשיבות קליטת המידע לתפקוד בני אדם •  הטכנולוגיה כמגבירה את יכולתו של האדם •  טכנולוגיה כנותנת מענה לצרכים או לפתרון משימה מתוקשבת : בעיות חושים בגופנו, עמוד : 58 קשר בין רכיבים

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר