עמוד:41

41 מיפוי פעילויות ומיומנויות הטבלה הבאה מציגה מיפוי פעילויות ומיומנויות בזיקה לתכנית הלימודים . פרק חמישי : חוש הטעם תת ציוני דרך מיומנויותמשימות לימודיות פרק מדעי החיים ע ד י מ ם י ט ל ו ק משימת חקר : מה קולטים בעזרת חוש הטעם ? עמוד : 52 איסוף מידע באמצעות ניסוי והסקת מסקנות קליטת מידע מהסביבה על ידי •  החושים : - טעם הטכנולוגיה כמגבירה את יכולתו •  של האדם טכנולוגיה כנותנת מענה לצרכים •  או לפתרון בעיות משימה אוריינית : מאכלים מציאת קשר בין בטעמים שונים, עמוד : 53 רכיבים משימת הכנה : מכינים כדורי מיומנות ביצוע שוקולד בטעמים, עמוד : 55 מילוי הוראות משימה אוריינית : איזה טעם ייצוג מידע אנחנו מעדיפים ? עמוד : 56 בתרשים השוואה והסקת מסקנות הפקת מידע משימה אוריינית, עמוד : 57 מקטע מידע הבהרות מתודיות באמצעות חוש הטעם אנו קולטים מידע כימי של חומרי טעם ( מר, מתוק, מלוח, חמוץ ) . למרות ההגדרה • של ארבעת הטעמים, אנו חשים מדרגים שונים של טעמים וכן צירופים שלהם, למשל חמוץ – מתוק . אצל האדם ואצל רוב בעלי החיים חוש הטעם פועל במשולב עם חוש הריח . סביבת הלמידה : חשוב להכין מרכז מעורר מוטיבציה המדגיש את הייחוד של החוש, לדוגמה : מזונות • שונים שמייצגים את ארבעת הטעמים : מתוק - דבש, סילן, סוכר לבן, שוקולד חלב ; מר - קפה שחור, שוקולד מריר ; מלוח - מלח בישול דק, מלח סלרי ; חמוץ - לימון, חומץ, מחמצים למיניהם . בטיחות : שימו לב, יש להנחות את התלמידים מפני טעימה של חומר בלתי מזוהה בסביבת הלמידה . • המשימה מה קולטים בעזרת חוש הטעם ? נועדה לזיהוי ארבעת הטעמים : מתוק, מלוח, מר וחמוץ • ( חריף איננו טעם ) . בלשון יש תאי חוש ייחודיים לקליטת המידע של כל טעם . חשוב לעודד את התלמידים להשתמש במונח "קולטים" סמוך למונח "טועמים" ( למשל, בעזרת חוש הטעם קלטתי טעם חמוץ של לימון ) כדי להרחיב את משמעות המושג טועמים . המשימה מאכלים בטעמים שונים נועדה להביא את התלמידים להבין אודות החשיבות של הכרת • טעמי המזון . היכולת להבחין בטעמים היא אחת התכונות החשובות אצל בעלי החיים והודות לה הם

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר