עמוד:21

21 דִיוּן : • אֵיזוֹ תְמוּנָה מַתְאִימָה לְאֹרֶךְ הַמִסְגֶרֶת ? הַמֶלֶךְ הִגִיעַ לְבִקוּר בְּאַרְמוֹנוֹ שֶׁל הַנָסִיךְ וּמָדַד גַם הוּא אֶת הַדְבָרִים בְּחַדְרוֹ . 6 הִשְׁתַמְשׁוּ בַּמַדְבֵּקוֹת שֶׁל כַּפּוֹת הָרַגְלַיִם שֶׁל הַמֶלֶךְ ( מִסוֹף הַחוֹבֶרֶת ) : מִדְדוּ בְּעֶזְרָתָן אֶת הַדְבָרִים בְּחַדְרוֹ שֶׁל הַנָסִיךְ ( בְּעַמוּד 17 ) וְהַשְׁלִימוּ כָּאן . א| אֹרֶךְ הַחַלוֹן : 4 ב| אֹרֶךְ הַמִטָה : 8 ג| אֹרֶךְ הַמִסְגֶרֶת : 2 מטרת פעילות 6 היא ללמד שככל שיחידת המידה גדולה יותר, כך מספר היחידות קטן יותר . בדקו אם התלמידים רואים את הקשר בין תוצאות המדידה בכפות רגלי הנסיך לתוצאות המדידה בכפות רגלי המלך . שאלות לדוגמה : - הנסיך מדד ספה בארמונו ומצא שאורכה 10 כפות רגליים . מהו אורכה בכפות רגלי המלך ? - הנסיך מדד רהיט אחר ומצא שאורכו 6 כפות רגליים . מהו אורכו בכפות רגלי המלך ? בא ג האם במדידת האורך של כל דבר שימדוד המלך יתקבל מספר קטן יותר ? מדוע ? ג . מְדִידָה בִּיחִידוֹת מִדָה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר