עמוד:18

18 1 2 הַנָסִיךְ הֶחְלִיט לִמְדֹד אֶת הַדְבָרִים שֶׁבְּחַדְרוֹ בְּכַפּוֹת רַגְלָיו . הִשְׁתַמְשׁוּ בַּמַדְבֵּקוֹת שֶׁל כַּפּוֹת הָרַגְלַיִם שֶׁל הַנָסִיךְ ( מִסוֹף הַחוֹבֶרֶת ) : מִדְדוּ בְּעֶזְרָתָן אֶת הַדְבָרִים שֶׁבַּחֲדַר הַנָסִיךְ ( בָּעַמוּד הַקוֹדֵם ) וְרִשְׁמוּ . א| אֹרֶךְ הַחַלוֹן : ב| אֹרֶךְ הַמִטָה : ג| אֹרֶךְ מִסְגֶרֶת הַתְמוּנָה : מכינים את סרגל כפות הרגליים של הנסיך : • תולשים את פס המדידה מדף הקרטון שבסוף החוברת . מדביקים כפות רגליים ברצף החל מהקו האדום . • מסמנים קווים ישרים על הפס לפי כפות הרגליים כך : • כדי שיהיה אפשר תמיד לדעת מה האורך בלי לספור, מסמנים על הפס מספרים כך ( את המספר 0 מסמנים על הקו האדום ) : כיצד מודדים בסרגל כפות הרגליים ? • מניחים את הפס לאורך הקטע שמודדים, החל מהקו האדום, כך : • קוראים את המספר שבקצה הקטע ורושמים : אורך הקטע הוא 6 . יש להבהיר לתלמידים שבתוצאת המדידה שהתקבלה בסרגל כפות הרגלים ( 6 ) - המספר 6 מתאים למספר כפות הרגליים מקצה אחד של הקטע לקצה האחר . רצוי גם לספור את כפות הרגליים כדי להיווכח בכך . 8 7 6 5 4 3 2 1 0 8 7 6 5 4 3 2 1 0 2 אֹרֶךְ הַמַדָף : ג . מְדִידָה בִּיחִידוֹת מִדָה דֻגְמָה עם המורה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר