עמוד:9

9 דִיוּן : אֵיךְ תוּכְלוּ לִבְדֹק ? דִיוּן : 3 4 בוקר אחר קם המלך וביקש ממשרתיו שרביט : "אני רוצה שיהיה לי השרביט הארוך ביותר בממלכה ! " המורה מקריא / ה א . ג ִזְרוּ אֶת הַשֶׁקֶף הַתַחְתוֹן מִ דַף שְׁקָפִים 1 שֶׁבְּסוֹף הַחוֹבֶרֶת . הַאִם הַקֶטַע הַיָרֹק וְהַקֶטַע הָאָדֹם שָׁוִים בְּאָרְכָּם ? ב . קַפְּלוּ אֶת הַשֶׁקֶף לְאֹרֶךְ הַקַו הַמְרֻסָק וּבִדְקוּ אֶת הַשְׁעָרַתְכֶם . הַאִם צְדַקְתֶם ? פעילות כיתתית אוספים מכל התלמידים את כל השרביטים מדף הקרטון שבסוף החוברת, ומחלקים לכל תלמיד שרביט באקראי . מבקשים מהתלמידים להסתובב בכיתה ולמצוא מי מהם קיבלו את השרביט הארוך ביותר בכיתה . הַאִם אַתֶם בְּטוּחִים שֶׁמְצָאתֶם אֶת הַשַׁרְבִיט הָאָרֹךְ בְּיוֹתֵר ? • פעילויות כיתתיות נוספות עם השרביטים - במדריך למורה . • בפעילות 4 מוצגת אשליה אופטית ידועה . אשליה אופטית היא תעתוע של הראייה : אנחנו תופסים עצם חזותי באופן שונה מכפי שהוא באמת . הסבירו לתלמידים שמאחר שזאת אשליה, רוב האנשים יתפסו את האורכים כשונים . המליצו להם לבדוק זאת עם ההורים בבית . עם המורה א . הַשְׁוָאָה יְשִׁירָה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר