עמוד:217

עיינו במפות הים התיכון בספר (עמ' ,133 )149 ובמפות איטליה בפרק זה, וכן במפות המתאימות באטלס. היעזרו גם בתעודת הזהות. 1 תארו את מיקומה של איטליה: א. לאֵילוּ מדינות יש גבול משותף עם איטליה ביבשה? ב. איטליה מוּקפת בארבעה מהימים הפנימיים הכּלוּלים בים התיכון. ציינו את שמות הימים. ג. מאיטליה ניתן להפליג בדרך הים למדינות אחרות. אֵילוּ מדינות ים תיכוניות הן הקרובות ביותר לאיטליה - מדרום? ממערב? וממזרח? באֵילוּ יבשות הן נמצאות? ד. ממערב לאיטליה נמצאים שני איים גדולים, כשהגדול שבהם שייך לאיטליה. מה שמו של האי? לאיזו מדינה שייך האי הקטן יותר? 2 צורתה של איטליה מזכירה רגל הנעולה במגף. באיזה חלק של איטליה נמצאת "כף הרגל"? ובאיזה חלק שלה "בועט" המגף? 3 א. מִצאוּ באטלס את הרי האַפֶנִינִים. ציינו מהו גובהה של הפסגה הגבוהה ביותר. הַשווּ את גובהה לגובהם של הר חרמון והר מֵירון בישראל. ב. בחלקה הצפוני של איטליה נמצא רכס הרים גבוה. - מה שמו של הרכס? - מִצאוּ את ההר הגבוה ביותר של רכס הרים זה: מה שם ההר? מה גובהו? באיזו מדינה הוא נמצא? 4 מצאו במפה את הנהרות הגדולים: פוֹ, טִיבֶּר ואַרְנוֹ. א. באיזה חלק של המדינה נמצא כל אחד מהנהרות האלה? (בתשובתכם השתמשו בשמות של רוחות השמים.( ב. ציינו שֵם של עיר גדולה אחת השוכנת ליד כל נהר. 5 תארו היכן מרוכזים מרבית היישובים של איטליה. כתבו: מדוע לדעתכם מתרכזים התושבים דווקא שם? צורת המַגָף של איטליה במבט מגובה של כמה מאות מטרים מעל לפני האדמה. התמונה צולמה מלוויין המשַיֵיט בגובה רב. 217

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר