עמוד:118

16 חפשו באטלס וכתבו שם של ימה, שם של אגם ושם של מעיין שאתם מכירים או ששמעתם עליהם (בארץ או בעולם). תארו באיזה אזור או באיזו מדינה נמצא כל אחד מהם (כדאי להתייעץ עם ההורים או עם המורה). 17 חפשו באטלס וכתבו שמות של שני נחלים ששמעתם עליהם או שטיילתם בהם, ופרטו לגבי כל אחד מהם אם הוא נחל אכזב, נחל איתן או נהר. תארו איפה נמצא כל אחד מהם. אם הייתה לכם חוויה מיוחדת הקשורה לנחל או לנהר - ספרו עליה. 18 היעזרו ברשימת המושגים שבסוף הפרק וכתבו: א. מה ההבדל בין נהר לנחל? ב. מה ההבדל בין נחל אכזב לנחל איתן? 19 בקבוצה שערו: באיזה נחל המים יזרמו מהר יותר - בנחל הזורם באזור הררי או בנחל הזורם במישור? נמקו את ההשערה שלכם, ובדקו אם גם חבריכם חושבים כמוכם. 20 התבוננו בתמונות שבעמוד :117 מה דעתכם, מדוע לא השתמשנו בתמונות שצולמו בישראל? 21 א. נופי מים רבים הם אתרי תיירות. ספרו על אתר תיירות שביקרתם בו וראיתם נוף של מים. תארו את המקום וספרו אילו פעילויות עשיתם בו. ב. נניח שאתם מדריכים בטיול, וצריכים להדריך באחד מן הנושאים האלה: • ים המלח - ימה הולכת ונעלמת • עיינות צוקים - מעיינות מתוקים לחוף ים המלח • ביצת החולה - פעם והיום בחרו נושא להדרכה, מצאו מידע עליו, וכתבו מה הייתם מסבירים בנושא זה. 22 היעזרו ברשימת המושגים שבסוף הפרק וענו: א. מה ההבדל בין ימה לאגם? ב. מה ההבדל בין מעיין למעיין חם? ג. מה ההבדל בין ים כינרת לים המלח? 118

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר